Gå til innhold
  • Bli medlem

Harving etter ørret


Hapa

Anbefalte innlegg

Jeg har fisket mye opp gjennom årene, men har aldri prøvd harving før. Dette virker som en artig fiskemetode så tenkte å prøve litt nå i høst. Spørsmålet mitt er om det er for seint å harve nå, siden kulda setter inn og vannet blir kaldere for hver dag som går?

 

Håvard

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fisket mye opp gjennom årene, men har aldri prøvd harving før. Dette virker som en artig fiskemetode så tenkte å prøve litt nå i høst. Spørsmålet mitt er om det er for seint å harve nå, siden kulda setter inn og vannet blir kaldere for hver dag som går?

 

Håvard

Det begynner å bli litt seint, men jeg har harva senere enn dette også. Mitt inntrykk er at det er best før løvfallet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med å harve nå er at du kan begynne å fiske rett etter middagen. Dermed slipper du å ødelegge nattesøvnen. 

 

Ørreten er gjerne fredet på denne tida, men det finnes stor variasjon i reglene rundt omkring, så sjekk nøye før du legger avgårde.

Noe av fisken vil jo også begynne å bevege seg mot rennende vann. 

 

Jeg synes våren er den beste tiden for dette fisket. Men fisk vil du få helt til isen legger seg. 

 

Harving er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med å harve nå er at du kan begynne å fiske rett etter middagen. Dermed slipper du å ødelegge nattesøvnen. 

 

Ørreten er gjerne fredet på denne tida, men det finnes stor variasjon i reglene rundt omkring, så sjekk nøye før du legger avgårde.

Noe av fisken vil jo også begynne å bevege seg mot rennende vann. 

 

Jeg synes våren er den beste tiden for dette fisket. Men fisk vil du få helt til isen legger seg. 

 

Harving er spennende!

Ja, vet det er fredningstid i mange vann, men her i området er det en del vann uten gytemuligheter hvor all fisken er satt ut. Regner med at det er fritt fram til å fiske året rundt da...

 

Gleder meg til å prøve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.