Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunpose til 799.-


Chrisp

Anbefalte innlegg

Annonse

Tja, det er billig til å være en dunpose, men forvent ikke topp kvalitet. Helsport har en egen modell, Svadalen LT, med det som sannsynligvis er samme dunkvalitet. 70% andedun og 30% fjær, med en spenst på 350 cuin. Det er ikke mye å rope hurra for.. Men Svadalen LT koster 2.600.-, denne koster 800.-.

Så posen er sikkert OK til sitt bruk, og det er billig til å være en "dun"-pose.

 

Et generelt svar til ditt spørsmål: Du får så godt som alltid det du betaler for. Men du må selv vurdere hvor mye du er villig til å betale for å få høyere kvalitet, og hvilken kvalitet som er god nok for deg og dine behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den posen der vil jeg fraråde deg å kjøpe ! Jeg kjøpte en slik i vår.men pga.ekstrem dunlekkasje og vond lukt måtte jeg sende den tilbake. Den nye jeg fikk hadde også voldsom dunlekkasje i tillegg til at den luktet helt jævlig,så den sendte jeg også inn og fikk pengene tilbake. Jeg kjøpte så en mckinley dunsovepose til samme pris og fikk en fluffy,duntett,og behagelig pose som luktet godt :).Årsaken til at jeg kjøpte en Mckinley dunpose var pga.at fruen hadde en hun var veldig godt fornøyd med.

At jeg skulle oppleve at Mckinley oppleves som mye bedre kvalitet enn Helsport hadde jeg ikke trodd :).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en Haukeli Dun som jeg har brukt regelmessig i ca. 4år.

Den har en god del dunlekasje, men jeg ellers fornøyd.

En kamerat kjøpte en et års tid senere, den har litt kraftigere ytterstoff og mindre dunlekasje.

Nå har jeg bestilt ytterligere en pose på tilbud i håp om den er som kameratens :-)

Uansett en veldig grei pose til telt og hytteturer. Ingen syntetpose med komforttemp. ned til 0 som kan konkurrere på vekt og pakkvolum med denne vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på Haukeliposen som kostet 999 kr for noen uker siden på XXL og den virket ok, men utstillingsposen slapp ut noen dun.

Gikk heller litt opp i pris til Svadalen LT som var på tilbud for 1300 kr. 

Jeg falt for romsligheten (90 cm bredde) og dynefunksjonen, samt at null dun kom ut av posen. (hater at det klør og stikker)

 

Disse posene er i vår/sommer/høst kategorien og ville kikket på alternativer og behov før evt. kjøp selv om 799 kr er en god pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.