Gå til innhold
  • Bli medlem

”Himalaya Omnifuel” vs. ”Primus Omnifuel”.


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har gått litt i surr når det gjelder primusen Omnifuel, i enkelte butikker heter den ”Himalaya Omnifuel” og andre ”Primus Omnifuel”. Det er også en prisforskjell på ca 500 kroner mellom de. Er det en forskjell på disse to primusene, eller er det samme primus med to forskjellige navn? Eventuelt, hvilken er å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himalaya Omnifuel er antagelig bare tull. Primus hadde/har en primus de kaller Himalaya Multifuel, og dette er en tidligere modell av Omnifuel'en. Omnifuel er en forbedret utgave av Himalaya blant annet med "optimaliserte" dyser for gass, bensin og diesel.

Jeg ville gått for Omnifuel. Jeg har hatt den noen år nå og det har aldri vært noe tull. En veldig pålitelig primus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På xxl.no står det at den primusen mange kaller Primus Omnifuel, kalles Himalaya Omnifuel. Uansett regner jeg med at du blander det hele sammen med Gravity Omnifuel som er en nyvinning og som koster mindre penger

Dette er feil...Primus Omnifuel tar også gass, det gjør ikke Himalaya.

De ser nesten kliss like ut...

Som evenl sier har omnifuel bedre dyser enn Himalaya (fortsatt en del steder som har Himalaya)

Gravity Omnifuel er det ingenting som heter...

Den heter Primus Gravity (og går på gass) eller Primus Gravity MF (for multifuel, tar ikke gass i tilegg)

Gravity er forøvrig en nydelig brenner, lav, 4 ben, god medfølgende vindskjerm og lettere enn omnifuel og Optimus Nova...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en brenner som heter Himalaya Multifuel, og som Even sier er denne forgjengeren til Omnifuel. Den går forøvrig helt fint på gass, så det er vel ikke denne du mener. Den er visst på vei ut av sortimentet nå.

Du har nok rett angående gass på Himalaya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.