Gå til innhold
  • Bli medlem

Sea to Summit Dagstursekk


GBS

Anbefalte innlegg

Denne ble kjøpt på impuls før 10-dagerstur i Femundsmarka i høst. Vi trengte en dagstursekk til fisketurer o.l.  og jeg var temmelig skeptisk til en sekk totalt uten ryggplate og noe som helst støtte.

 

Men løsningen ble sitteunderlag som alltid er med på tur likevel. Jeg klippet til av et liggeunderlag som aldri ble brukt, ca 40 x 50 cm som brettes dobbelt og passer nøyaktig som ryggplate i sekken. 

 

Dette fungerte forbausende bra og sekken er behagelig å gå med. Faktisk så behagelig at mannen min ba meg sjekke om han hadde husket termosene (en med kaffe og en med pølser), sekken kjentes så lett ut. Men begge termosene var med + div. annet. 

 

Vi har nå to stk, og ikke noe problem å få med det som trengs til en lang dagstur, termos, kopper, niste, ekstra klær, fiskeutstyr osv. 

 

Total vekt sekk 68 g + underlag 80 g  = 148 g og det er ikke ille når man får en behagelig dagstursekk på 20 l. 

Selvfølgelig kan vekten minskes om man ikke har dobbelt sitteunderlag, da får man 108 g totalt.  Jeg synes likevel at dobbelt sitteunderlag gir veldig god komfort mot ryggen. 

Jeg var inne på tanken om å klippe til en bunn også, men det har vist seg å være unødvendig, den fungerer veldig bra som den er. 

En ekstra lur detalj er at posen som man pakker den i blir en ekstra lomme med feste til f.eks. nøkler. 

 

Kjekk sekk å ha med på tur!

 

edit: glemte å nevne at den koster den nette sum av 139 kr hos xxl

 

http://www.xxl.no/villmark/bare-frakte/ryggsekker/sea-to-summit-sts-dagstursekk-ultrasil/p/1060902_4_style

post-6789-0-93285500-1412877409_thumb.jp

post-6789-0-71892600-1412877435_thumb.jp

post-6789-0-67055000-1412877474_thumb.jp

post-6789-0-81428700-1412877486_thumb.jp

post-6789-0-24676900-1412877502_thumb.jp

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 3 stk sendt hjem fra XXL for litt over 200 kr. Bruker ikke noe underlag i ryggen, og for litt vann, Kelly Ketle og mat går det greit. Var på biblioteket i dag med tre bøker og handlet litt mat på hjemveien. Gikk til Jula i går og fikk oppi mere en jeg trodde. Blir litt svett, men det gjelder de fleste sekker.

På youtube ligger fremgangsmåte for å legge inn underlag i bærereimene.

Fordelen med sekken, uten inngrep, er jo at den er både liten og stor, og fungerer bra som sekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme sekken mye som fiskeveske når jeg er på tur. Får fint plass til en liten dunjakke/fiberjakke, matpakke og litt fiskeutstyr. Har ikke forsøkt å bruke noe til ryggplate men nå har jeg som regel så lite vekt i at jeg ikke har sett det store behovet heller. Genial sak som tar ingen plass i det hele tatt i lokklomma på storsekken. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.