Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Kongsvold Jakt


Polardego

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Annonse

Ser ut som disse er en videreføring Breidablikk skiene, som jeg har brukt i flere år. Har bare gode erfaringer med disse (Breidablikk), UNTATT felle-systemet. Fellene blir for korte til at man kan stole på de i motbakke (les: brukes uten staver). En sånn type ski bør ha feller i full lengde (som man selvfølgelig også kan sette på). Men som sagt, skiene har tålt utrolig mye over flere år uten noen skader eller brudd av noe slag.

Å gå i oppkjørte spor kan man bare glemme - skiene er rett og slett for brede foran.

 

p.s Breidablikk har kulere bilde - irsk setter blir ikke helt det samme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvold er ny modell i tillegg til Breidablikk. Kongsvold er bredere, ganske like Fischer Jakt Crown i bredde.

Har ikke testet de men har Breidablikk og en kompis har Jakt Crown.

Merker at hans bærer noe bedre enn Breidablikk i løssnø siden de er den del bredere.

Jeg synes kortfell systemet er greit men siden jeg er litt tung så sitter det veldig godt. Men fell kappet i anbefalt lengde kunne jeg likegodt brukt truger, spesielt hvis jeg går med sekk.

Så jeg har kappet de noe kortere så det er bittelitt glid i de. Jeg bruker smurning på de en del ganger. Dog er det lavt smørespenn i de så man sliter smurning mer enn på vanlig langrennski.

Jeg er veldig fornøyd med skiene generelt. Gode og stabile ski. Bruker Alfa Kikut GTX støvler på mine.

Om Kongsvold har tilsvarende smørespenn vet jeg ikk men vil anta at de ikke er spesielt stive de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.