Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondvassbu - Trolltinden - Rondvassbu 10-12 okt


thshagen

Anbefalte innlegg

Hi folks!

 

Grunnet flytting denne sommeren har dessverre ikke blitt skikelige toppturer. Kolsåstoppen tells ikke som en topptur :-)

 

Er det innafor å gå Rondvassbu - Trolltinden - Rondvassbu til helgen? Formen er ok, men er mer bekymret for sommerdekk og snøfall :-)

Kjøre opp fredag ettermiddag og slenge opp telt, gå lørdag og evt overnatte til søndag?

 

Forstår at man kan kjøre helt inn til Rondvassbu, men jeg syntes det er litt stas å telte bort, vekk fra bilen.

 

 

Tips mottas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Du bør kunne komme deg til Otta uten problemer med sommerdekk, men det er langt mer usikkert om du kommer deg opp til Spranget hvor du må parkere(du kan ikke kjøre til Rondvassbu)med sommerdekk til helgen. Jeg ville byttet til vinterdekk, men du får holde et øye med værmeldingen.

Vi var en gjeng som gikk Rondvassbu - Bergedalstjønnin i helgen. Fra rundt 1600 meter på sørsiden ble det glatt, og det forble glatt en del flere høydemeter ned på nordsiden. Det var da en blanding av rim, is og snø. Du kan nok forvente en del mer oppover mot 2000 meter. Jeg ville hatt med brodder av noe slag.

Rondvassbu stengte forresten på søndag for vinteren. Men det skal være en selvbetjent avdeling der du kan benytte deg av, samt teltplass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tronn oppsummerer det meste, jeg vil bare slenge inn at det er fin grusveg fra bommen ved parkeringa på Spranget og til Rondvassbu. Får du plass til en sykkel i bilen, så sparer du en del tid.

Jeg ser de melder mye nedbør og temperaturer rundt null der oppe nå og oppholds til helga. Jeg ville ikke spekulert i dekk, legg om til vinterdekk hvis du skal opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger om dersom jeg drar, men brodder er det dårlig med. Får se hvor godt vibram sålen klarer seg. Da returnerer samme vei pakker vi lett, så bør gå greit. Værmeld ser grei ut, men kan være friskt på morgenen. Hvor langt kan det være fra Spranget og inn til Rondvassbu? Er det evt bra teltplasser forbi bua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, men det er sikkert mulig å telte en plass ved foten av Storesmeden og Kaldbekkbotn. Det var en opprinnelige planen min for turen jeg hadde i Rondane i august.

Men hvis du ikke er så trygg på å telte i steinura, så er du garantert fin og flat teltplass ved eller rundt Rondvassbu.

Da kan du gå direkte til Kaldbekkbotn, noe som sparer deg tid og krefter til toppturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint å campe i området rundt Rondvassbu. Som nevnt er det også noen ok plasser ved Kaldbekkbotn (campet der selv i sommer). Uren blir fort glatt når den er våt, og sikkert også hvis det er is, men om man er forsiktig går det nok helt fint uten brodder. Det er et lite parti som er litt luftig så hvis du har kan du jo selvsagt ta med noen brodder i sekken. God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.