Gå til innhold
  • Bli medlem

Frafjordheiene i høstfarger


Kalle Simm

Anbefalte innlegg

Fjellet på høsten er fin.

 

 
 

Fidjadalen har jag hört många prata gott om och Indredalen/Røssdalen ska vara minst lika fin. Så en tur dit har varit på att-göra-listan länge. När tillfället kommer så varför inte ta båda två på en dag. Att jag kunde göra turen i shorts i oktober gjorde det inte direkt sämre. Fantastisk dag med fina höstfärger i otrolig natur!

 

Så jag tog turen med løpskor og ett hopp om att komma rundt innen det blev mørkt.

 

Månafossen-Blåfjellenden, 2:45

Många stenrös/ura passerades och bitvis svårt att hitta stigen som mestadels var gott märkt. Uppåt hela tiden.

Blåfjellenden-Øvre Espedal 3:30
Upp till ca 800 möh. Stundtals svårt att hitta stigen som var märkt med varder. Stor del löpbart.

Øvre Espedal-Frafjorden 2:30
Min favorit. Härliga backar och fint på platån.

 

 

Hele texten:

http://supereple.blogspot.no/2014/10/fantastisk-dag-i-frafjordheiene.html

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turen mellom Blåfjellenden og Eikeskog (Mån), var tidligere satt til 6 timer. I gamle dager var det tiden mellom Blåfjellenden og kaien i Frafjord.

Jeg har en gang gått ned (og det er en enklere tur en opp) Fidjadalen på noe over tre timer. Og da ga jeg på....

De tidene som er brukt her er bare råe. Godt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene bak beskrivelsen, er det tiden du brukte?

Månafossen - Blåfjellenden er vel beregnet til ca. 7 timer vanlig gange.

 

Jo, tiden bak er tiden brukt. Med løperskor og lett sekk (4kg) og mål om att bli klar på en dag blev det goe tempo. Anbefalles verkligen som rundtur. Många fina teltplasser så en 2-3 dager er vel optimalt :-)

 

Turen mellom Blåfjellenden og Eikeskog (Mån), var tidligere satt til 6 timer. I gamle dager var det tiden mellom Blåfjellenden og kaien i Frafjord.

Jeg har en gang gått ned (og det er en enklere tur en opp) Fidjadalen på noe over tre timer. Og da ga jeg på....

De tidene som er brukt her er bare råe. Godt gjort.

 

Jeg har lest så mye om Blåfjellenden og området omkring på bloggen din så det var på tiden at jeg tog turen sjøl. Dessverre fikk jeg ikke tid at titta inom hytten. Som jag forstod det så var du der tor-fre. Var du kvar vid hytten vid 11:30 tiden då jeg passerte?

 

God rundtur det der! Tenkt på å gå den turen selv. Et forsøk i vår så måtte jeg snu pga for mye vann. Men å gå det på en dag er ganske rått.

 Anbefalles verkligen som rundtur! 2-3 dager med telt eller overnattning på Blåfjellenden. Favoritten blev nog Øvre Espedal til Frafjord. Veldigt flott natur og utsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har lest så mye om Blåfjellenden og området omkring på bloggen din så det var på tiden at jeg tog turen sjøl. Dessverre fikk jeg ikke tid at titta inom hytten. Som jag forstod det så var du der tor-fre. Var du kvar vid hytten vid 11:30 tiden då jeg passerte?

 

 

 

Fidjadalen er virkelig en fin plass, og så å få med Røssdalen OG kjærlighetsstien er skikkelig bra gjort.

 

Jeg forlot Blåfjellenden rundt 11 på fredag, og var nok oppe i bakken da du sprang forbi-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.