Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund på DNT-hytter


grethe

Anbefalte innlegg

Så lenge denne typen holdninger finnes er det kanskje ikke så rart at man har vært nødt til å sette foten helt ned. Det er dumt at noen tullinger ødelegger for alle andre.

Så forslaget ditt er å ekskludere alle som har hund fra å delta?? Hva er gale med min holdning?? Har du overhodet hatt hund noengang?? Hva vet du om hunder?? hva vet du om at ALLE ikke liker å bli spurt om allergi?? Jeg har en sønn som har allergi mot både pollen, katt og en del hunderaser (i tillegg til flere andre ting). Det er ikke noe å skamme seg over, det er bare slik det er. Jeg vil ha meg frabedt at du stigmatiserer allergikere til å tro at de er utskudd, har en sykdom som skal feies under teppet og skjules. Det går an å leve side om side selv om man har allergi. Ja, jeg er klar over at det er ulike graderinger ifht allergi. Siden "vi" i mange år har brukt kortisonpreparater, har jeg faktisk dette nært på kroppen. Åpenhet er viktig!!!

Uvitenhet er roten til mye dumt... det er i alle fall sikkert. Pandaer er vel heller ikke helt allergivennlige, så du får ta med telt neste gang... :)

Hadde vært artig å sett et forbud mot parfyme på alle DNT hytter også, det finnes faktisk folk som blir dødssyke av å puste inn godlukt-eim... uten at jeg hevder at damene skal slutte å ha på seg liten dæsj før middagen.

Forresten hvis hund er så forbasket problematisk ifht allergi, bør ALLERGIVENNLIGE hunderaser ikke bli omfattet av forbudet. I forhold til alle hunderaser, spiller årstid også inn. Bjeffing går heller ikke an å generalisere, det finnes rolige hunderaser og aktive hunderaser, det finnes hundeeiere som har "luket vekk" bjeffing gjennom trening og det finnes hundeeiere som gir jamt faen - og selvfølgelig også hundeeiere mellom ytterpunkene.

Poenget er at hund er ikke A4, heller ikke hundeeiere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er mange andre grunner enn allergi til å ikke ta imot hunder:

- Hundemøkk over alt

- Hundene bråker, både dag og natt

- Hundene sloss

- Hundene skremmer en del mennesker

- Hundeeiere, i likhet med røykere, er egoistiske mennesker som ikke har forståelse for andre enn seg selv og sin kjøter

Å trekke en sammenligning til parfyme er selvsagt for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange andre grunner enn allergi til å ikke ta imot hunder:

- Hundemøkk over alt

- Hundene bråker, både dag og natt

- Hundene sloss

- Hundene skremmer en del mennesker

- Hundeeiere, i likhet med røykere, er egoistiske mennesker som ikke har forståelse for andre enn seg selv og sin kjøter

Å trekke en sammenligning til parfyme er selvsagt for dumt.

Det stemmer ikke at det er hundemøkk over alt

Det stemmer ikke at hunder bråker både dag og natt

Det stemmer stort sett ikke at hunder sloss

Det stemmer at noen mennesker er redd hunder

Det stemmer ikke at hundeeiere, i likhet med røykere, er egoistiske mennesker som ikke har forståelse for andre enn seg selv og sin kjøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid, kom hit på slutten av vinteren. Man må gå i sikksakk mellom hundemøkka.

Det stemmer selvsagt at de bråker og sloss. Vært på en kennel før? Sett hvordan så og si alle bikkjer begynner å bjeffe og mase når de ser en annen hund?

Og, jo, svært mange hundeeiere er enten egoistiske eller rett og slett for tette i nøtta til å forstå at ikke alle andre digger dyret deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trekke en sammenligning til parfyme er selvsagt for dumt.

Det er kanskje like dumt som å skjære alle hunder og hundeeiere over en kam :lol:

Fakta er likevel at der finnes allergier som er ekstreme, bl.a allergi mot parfyme. Bør ikke de likestilles med andre allergikere mht rett til å overnatte på DNT hytter, da i et "parfymefritt" miljø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein, det er hyggelig at noen hundeeiere oppfører seg. Men det er altfor mange som ikke skjønner bæret av hundehold og åpenbart finner det helt umulig å forstå at ikke alle elsker hunden deres like høyt som dem selv. Derfor er det kjempebra at disse patetiske dyrene ikke får slippe inn på hytter der skikkelige folk som undertegnede ferdes. Det er mange flere argumenter enn allergi som taler imot at hundeterroren skal få sin inngripen også på turisthytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At denne tråden er blitt 4 sider lang er ganske så utrolig :lol:

Det argumenteres meget bra her så jeg tenkte, som en kverulant, at jeg kunne slenge meg på :lol:

Rettet til dere alle, men kanskje mest Tom (som heretter er "Du"):

Du klager over så mangt når det gjelder hundebæsj, hva med reinsdyrbæsj, de er jo fler og produserer sikkert det dobbelte av hva bikjer gjør i fjellet og de går jo også på stiene. Enda en ting som er værre var de forbanna kuene som jeg møtte oppi ei li på sist tur i Jotunheimen, her måtte jeg VIRKELIG gå sikk sakk mellom rukene, en ting er to klatter fra ei bikje på noen gram, men når det ligger MINST 100kg dritt innenfor 10m², ja DA blei jeg forbanna! Hvorfor ikke rette irritasjonen din mer mot dette når det gjelder bæsj Tom? Kan jo også nevne at jeg måtte gå sikk sakk mellom bæsj på hele grusveien fra Glitterheim til parkeringa, siden det gikk en flokk rett foran meg hele tiden! Jo, også for å ikke nevne de forbanna sauene med bjeller rundt halsen, som også driter, som hvertfall ikke har noe å gjøre der oppe (hører best hjemme i en magesekk på ulv eller bjørn). Siden jeg er igang vil jeg også nevne at jeg også NOK EN GANG PÅ SAMME TUR gikk sikk sakk mellom hestedritt på vidda, mens jeg irriterte meg over bjella til den ene hesten som ødela hele turopplevelsen!

På den andre sida la jeg ikke merke til en eneste bikje eller klatt fra de på min uke ute i heimen.

Nå skal det sies at jeg gikk ikke mer enn maks et par km på merka løyper da og det holder jeg meg unna, av den enkle grunn at jeg syns andre mennesker er plagsomme generelt sett :D

Du sier at det er tull å sammenligne med parfyme...blabla, jeg er tildels enig med deg der, jeg syns det er mye værre med dem som IKKE bruker det.

Og der er vi inne på grunnen til hvorfor jeg skyr mennesker:

Svetter, ikke vasker seg. Spiser hvitløk. Har skjeldent noe smart å si. Klager på bikjer. Røyker. Har ikke bikje. Syter over sine egne svakheter som allergi osv. osv osv osv

Jeg synes, som de fleste andre mennesker, at jeg selv er det mest perfekte eksemplaret av vår rase, derfor pleier jeg å gjøre det enkelt: Holder meg mest for meg selv og unngår, i den grad det går, all kontakt med dumme individer som stort sett ikke gjør annet enn å klage for å heve seg selv over andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... med det argumentet bør alle biler forbys, for der er alltid noen idioter som kjører tulling :lol: Og nesten alle kvinnfolk samt alle gamlinger med hatt kan ikke kjøre bil :lol:

Biltrafikk er litt mer samfunnsnyttig enn hundehold i fjellet, din klossmajor av en debattant. Da tåler man flere ulemper. Av og til lurer jeg på om du seriøst tror at sammenligningene dine er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayhassen, er din generelle filosofi at siden det finnes kjipe ting her i verden, så kan vi like godt frivillig pøse på med nye? I så fall tenker du omvendt av meg. Jeg tenker at siden det er så mye kjipt her i verden er det i det minste bra at vi slipper ekle hunder og deres selvhøytidelige eiere rekende rundt blant skikkelige folk på hyttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er igrunn ikke det.

Det jeg også skulle litt frem til er at hvorfor er det ingen som klager, f.eks du, på all dritten fra kuene, sauene og hestene (til dels reinsdyrene).

Har de noe å gjøre der da? Jeg skal inrømme at jeg fikk et rimelig sjokk når jeg så slike dyr fantes i Jotunheimen, det hadde jeg ikke drømt om.

Min filosofi kan vel heller sies slik: Hvis man først skal forby en dritene rase, hvorfor ikke forby alle? Utenom mennesker da seffølgelig, dritten fra oss selv er jo så koselig :lol:

Vi er jo nesten værre enn bikjer! Jeg selv satt å dreit i en dal sammen med hestene jeg traff på, var igrunn koselig det, men jeg luktet like mye av de som fra meg selv.

post-1657-133474433479_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man er allergiker eller ikke, er det greit å slippe å ha andre folks dyr drassende i beina innendørs på offentlig sted. Det er mer enn nok med alle muslimer, sosialister osv. som reker rundt.

Når du er så åpenbart rassistisk, da skjønner jeg hvorfor du ikke har problemer med å utestenge grupper fra DNT hytter. Jeg mener da seffølgelig folk med bikkjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er grupper, derfor skrev jeg grupper, men det er rassistisk å uttale seg slik du gjør ( det kan i hvertfall tolkes slik)

Uansett ville jeg dra frem innlegget ditt for å fremheve ditt syn på ting som kanskje ikke er helt sunt, siden du da sammenligner bikjer med muslimer og sosialister..

Og for å legge til en ting til:

Ikke det at jeg er uenig med deg, men syns ikke du virker som en person som kan kalle meg for en idiot pga mine innlegg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For bikkjer praktiserer ikke ondskap med vitende og vilje.

Da tror jeg ikke du har vært borti så mange bikkjer Tom! Noen bikkjer er rett og slett onde og dette praktiseres i aller høyeste grad.

Akkurat definisjon på rasisme o.l. vet jeg ikke, jeg driter igrunn idet, for meg likegyldig, tar det tilbake hvis det ikke stemmer.

Poenget er at du drar alle under en kam, muslimer som bikkjer. Du er jo ganske uviten iallefall når det kommer til hunder, mye mulig du tror du vet noe, men siste innlegg vitner om det nøyaktige motsatte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom m fl kan døpes om til dramaqueens. Det ser ut til at hensikten med å debattere er å underholde seg selv med å leke frem mest mulig sarakstiske ordbilder for å provoserer flest mulig slik at de slenger tilbake med mer eller mindre saklige motargumenter. Disse er svært velegnet til videre angrep som fjerner seg enda mer fra løsningsorienterte argumenter. Dere høres ut som små krigerske hanekyllinger som prøver å vise frem den største fjørdrakta.

Min oppsummering:

Det finnes mange som ønsker at DNT skal bli løsningsorientert ved å tenke langsiktig og være positive til hund ved de hyttene hvor det praktisk mulig å finne løsninger. Vi ønsker løsninger som er gode for både hunderedde og allergikere. Dette har de fått til flere plasser nord for Jotunheimen. Argumentene er at det fungerer godt vedhytter som f.eks Trondheim turistforening og andre foreninger lenger nord disponerer, samt på de fleste private hytter. Disse stedene har stort sett gode erfaringer med å tillate hund.

Noen hundeiere her inne reiser busta og har kommet med usaklige argumenter og personangrep som bare trigger den neste gruppen som er antihund, og i enda større grad anti-hunde-eiere.

Disse anti-hund/hundeieremenneskene er ikke villige til å lytte til erfaringer som er gjort på steder det er relevant å sammenligne med. Istedet blir det argumentert med at hundeiere ikke tar hensyn, at bikkjer driter, at hunde-eiere er egoister, at bikkjer sloss, at det fordyrer tilbudet, at bikkjer ikke går i bånd, at bikkjer gneldrer i ett boligsameie, at bikkjer ikke passer der det er allergikere og hunderedde og på fellesrom genrelt selv om det ikke er det det er snakk om. Disse menneskene ønsker ikke å se at man har gjort gode erfaringer fra andre steder og står steilt på sitt med at hunder og deres eiere er en pest og en plage som for enhver pris ikke skal innom dørene på noen DNT-hytte. De bør sågar helst ikke innfinne seg til fjells i det hele tatt.

Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at dere gidder å fortsette med noe som er så lite konstruktivt.

I stedet leier jeg plass på private steder, eller bruker telt når jeg tar med meg min lille spretne frøken på tur. Hun gir meg ektremt mye glede. Øynene hennes lyser når hun skjønner det er fjelltur på gang. Instinktene hennes er sterke og samspillet man kan få med en firbent venn er både unikt og verdifullt. Å dra på tur uten henne gir ett tomrom og ikke samme turgleden og turopplevelsen.

Å argumentere med hanekyllingers om er mer ute for å vinne enn maktkamp med ord enn å lete opp løsninger gidder jeg ikke å bruke mer tid på. Det blir bare å gjenta meg selv uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at dere gidder å fortsette med noe som er så lite konstruktivt.

Jeg synes det bare er gøy å se hva Tom kommer med.

Denne diskusjonen var allerede så useriøs så det er vel ikke noe å grine av, du gjør jo deg selv til en liten dramaqueen siden du henger deg på da, ellers er jeg enig med alt du sier Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man ikke vil ha bikkja til Marit flyende i beina når man er på en turisthytte, så er man "dramaqueen". Hvis du hadde evnet å lese, vesle Marit, så ville du sett at jeg har ramset opp mange argumenter imot hund på hyttene. Istedenfor å svare på dem, turer du videre frem med din blinde kjærlighet til alle firbente skapninger som sier voff. Et råd til deg, bestemor: Våkn opp og innse at mange mennesker ikke liker hunder, de er redde for hunder, de er allergiske mot hunder, de er drittlei av arrogante hundeeiere, de er drittlei av å gå i sikksakk mellom hundedritt, de er drittlei av hunder som sloss, de er drittleie av hunder som bråker om natta, de er drittlei av hunder som hopper opp på dem mens den retarderte eieren har null kontroll og bare sier "den er så snill, så".

Du sier at det er så gode erfaringer andre steder. Den evalueringen er antakelig foretatt av hundeeierne selv, og ikke de som er drittlei av disse ekle dyrene som folk kjøper seg for å redusere sine psykiske problemer. Det siste vi trenger på turisthyttene er kjøtere ravende omkring. For øvrig sutrer du som en kjerring, Marit. Tipper du er lærinne eller lignende, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.