Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund på DNT-hytter


grethe

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det største handikappet er å ikke ha hund, og måtte forholde seg til de ekle ekskrementene og den atale oppførselen til disse gyselige dyrene dere går der og drar på med stramt rep rundt halsen. Røykere og hundeeiere har det med å klage over at de ikke får lov til å plage skikkelige folk som avstår fra sådan primitiv opptreden. Det er ganske utrolig...

Ja, naturen er et skikkelig primitivt og ekkelt sted. Ikke nok med alle hundene, men så har du fisken som driter i vannet, elgen som pisser på blåbæra og ekorn som har seg i epletrærene. Det e vel gjerne best at skikkelige folk holder seg innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes att hundeeiere og røykere skal ta hensyn til andre,men det må ikke gå hysteri i det. Att en bikkje gjør fra seg i grøfta eller i skauen eller om en røyker tar seg en røyk uten att jeg kjenner lukta er meg revnende likgjyldig.

Det finnes ekstremister på begge sider.God gammeldags folkeskikk burde folk ha.

Men det ser ut til å være en glemy leveregel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager andre?

I hvilken grad? Nå er det jo folk som føler seg plaget av det meste.Skal man ta hensyn til sånne? Har hørt folk som har stått fram på tv og sagt att de blir psykisk syke av att det ikke finnes lite ulv i Norge. Nesten i samme gata som innlegget ditt hvor du setter alle hundeeiere og røykere i samme bås.

Men jeg har andre ting å gjøre i dag enn å diskutere dette med deg,så du får ha en god dag,Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir kvalm av å vasse rundt i hundemøkk, eller irriteres over at han foran meg på Ullevål stadion sitter og røyker hele kampen, for eksempel. Synes du det er hysterisk? I så fall foreslår jeg at vi møtes og avgjør striden med bare nevene, for da er du for provoserende til at vi kan ta det skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette kan være vanskelig å løse! Men som urban hundeeier er jeg imun mot slike mennesker som Tom, men det er også slike ignorate, trangsynte mennesker som kan ødelegge en ellers fin tur! Det er helt utrolig hva enkelte mennesker som ikke liker hunder tillater seg! Skal jeg som hundeeier være like "idiot" når det gjelder allergikere? Å anbefale dem å slutte med tullet å holde seg hjemme?

Nei! det er absolutt ikke løsningen!! Vi må respektere hverandres "behov" og ikke bare se sine egne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til hundeforbudet på DNTs hytter er vel temmelig åpenbart, er det ikke ? En god del mennesker reagerer på hund på ulike måter. De må få lov til å benytte DNTs hytter likevel.

Folk med ulike former for sykdommer eller allergier har ikke valgt det selv. Derimot har du og andre selv valgt å ha hund. Det skulle bare mangle at du tok hensyn til dem.

Hundeforbudet har vist seg helt nødvendig da mange hundeeiere erfaringsmessig har gitt blaffen i å ta hensyn til andre enn seg selv og bikkja si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette kan være vanskelig å løse! Men som urban hundeeier er jeg imun mot slike mennesker som Tom, men det er også slike ignorate, trangsynte mennesker som kan ødelegge en ellers fin tur! Det er helt utrolig hva enkelte mennesker som ikke liker hunder tillater seg! Skal jeg som hundeeier være like "idiot" når det gjelder allergikere? Å anbefale dem å slutte med tullet å holde seg hjemme?

Nei! det er absolutt ikke løsningen!! Vi må respektere hverandres "behov" og ikke bare se sine egne!!!

Kan du forklare litt nærmere hva det er du mener gjør meg ignorant og trangsynt? Er det at jeg ikke liker å se hundeekskrementer overalt? For noe særlig mer enn det har jeg ikke ytret om hundehold. Hvis du mener det er ignorant og trangsynt å ikke like å vasse i hunders etterlatenskaper, er du en skikkelig drittsekk av en hundeeier - en som overhodet ikke viser hensyn overfor andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette kan være vanskelig å løse! Men som urban hundeeier er jeg imun mot slike mennesker som Tom, men det er også slike ignorate, trangsynte mennesker som kan ødelegge en ellers fin tur! Det er helt utrolig hva enkelte mennesker som ikke liker hunder tillater seg! Skal jeg som hundeeier være like "idiot" når det gjelder allergikere? Å anbefale dem å slutte med tullet å holde seg hjemme?

Nei! det er absolutt ikke løsningen!! Vi må respektere hverandres "behov" og ikke bare se sine egne!!!

Har du aldri tenkt over hva årsaken til at mange ikke liker hundeeiere og hundene deres ka være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må gå til side 1 og lese det første innlegget mitt!

Det er like mange idoter blandt hundeeiere som uten hund! Uheldigvis..

Men det nytter ikke å putte alle hundeeiere eller eller ikke-hudeeiere i hver sin bås og si sånn er de! Jeg er ivrig tilhenger av den lille sorte posen, og plukker alltid opp etter hunden min siden hun ikke klarer det selv!

Som jeg sa i mitt første innlegg jeg drar på fjellet med telt, av den grunn at jeg ikke vet hvordan hunden min vil reagrere på å sove ute om natten alene + den energien jeg må bruke for å finne ut hvor det er lov til å ta med hund og ikke!

Og mitt innleg nr. 2 tror jeg ikke hadde noe å gjøre med deg tom, det var svar på et innlegg på side 1, glemte bare å sitere..sorry! Tror jeg..du må ikke være så hissig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke heilt hva som er regelen på DNTs hytter når det gjelder hund, men om dem ikke er fullstendig firkantet, så kan jo hunder ligge ute... Er hund vant til å ligge ute, har dem ikke noe problem med å gjøre det på fjellet heller. Og kan ikke en hund ligge ute fordi eier ikke vil, så har den vel strengt tatt ikke noe på fjellet å gjøre.

Forstår egentlig fullstendig godt at dem ikke kan være inne, det kan jo ikke være kjekt for allergikere når dem begynner å reagere å bli syk.

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fant dette på http://www.aast.no/nyheter.htm

OVERSIKT OVER TILBUD FOR HUND/HERRE PÅ VÅRE HYTTER I TAFJORDFJELLA OG SUNNMØRSALPANE.

VAKKERSTØYLEN BRØNNHUSET 2 KØYER/2 HUNDER

PYTTBUA PR.D.D. KJELLER MED MADRASS + 2 TELT

PLANLEGGER Å SETTE I STAND STEINBUA I 2006

VELTDALSHYTTA NAUSTET 2 KØYER

DANSKEHYTTA HUNDEHUS 2 KØYER/2 HUNDER

REINDALSETER 2 HUNDEHUS UTENFOR ANNEKSET BRUDESUITEN, 2 KØYER/2 HUNDER

KALDHUSSETER PLANLEGGER Å SETTE I STAND UTHUSET OG LEGGE TIL RETTE FOR HUND/HERRE (2005)

TJØNNEBU I KJELLER PÅ MADRASS BÅDE FOR HUND/HERRE

PATCHELLHYTTA PR.D.D VEDSKJUL FOR HUND

EVT. LAVVO

VELLESETER ANBEFALES Å TA MED TELT.

RUNDE FYR UTHUSET (SAMME BYGGET SOM DOA OG PAPIRDUNKEN,BILDE AV HUND PÅ GLASSET PÅ DØRA) DNT-LÅS. DET ER MERKA HVILKET ROM SOM SKAL BRUKES.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare litt nærmere hva det er du mener gjør meg ignorant og trangsynt? Er det at jeg ikke liker å se hundeekskrementer overalt?

Det er i alle fall ignorant å trekke fram hundebæsj i denne debatten. Problemstillinga er liksom ikke at hundene driter inne på hyttene o.O

Sjokkerende manglende toleranse i innleggene dine må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det største handikappet er å ikke ha hund, og måtte forholde seg til de ekle ekskrementene og den atale oppførselen til disse gyselige dyrene dere går der og drar på med stramt rep rundt halsen. Røykere og hundeeiere har det med å klage over at de ikke får lov til å plage skikkelige folk som avstår fra sådan primitiv opptreden. Det er ganske utrolig...

Jeg synes selvsagt veldig synd på deg Tom. Skikkelig medfølelende er jeg til og med. Jeg skjønner det er skikkelig plagsomt med alle oss ekle egofolk som drasser med seg selvproduserende møkkahauger som til og med bæsjer og tisser. Ja, bikkja mi kan finne på å prumpe også. jeg har til og med hørt om hunder som snorker. Dog ikke så voldsomt som en svært bakfull mannsperson. Kan trøsteklappe deg litt på hodet jeg. Stakkars lille venn.

Så mye man klarer å la seg bli irritert over. Ikke rart det er vanskelig å finne løsninger. Viljen er jo ikke tilstede. Det ser ut til det er viktigere å lage hylekor enn å forslå konstruktive ting som kan gjøre fjellet hyggelig for alle.

Forøvrig var jeg og gikk Aurlandsdalen i helgen. Både Steinbergdalen og Østerbø hadde alternativ for overnatting for oss med hund. Det ble en super tur for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke heilt hva som er regelen på DNTs hytter når det gjelder hund, men om dem ikke er fullstendig firkantet, så kan jo hunder ligge ute... Er hund vant til å ligge ute, har dem ikke noe problem med å gjøre det på fjellet heller. Og kan ikke en hund ligge ute fordi eier ikke vil, så har den vel strengt tatt ikke noe på fjellet å gjøre.

Forstår egentlig fullstendig godt at dem ikke kan være inne, det kan jo ikke være kjekt for allergikere når dem begynner å reagere å bli syk.

ew

Det er ikke snakk om at hunder skal være i fellesrom inne. Med tilrettelegging for hund tenker de fleste av oss med hund på soverom hvor det er tillatt med hund. Dette er løst på ulike måter på mange hytter nord for Trondheim og på en del private hytter. Målet er ikke å gøre verden ugrei for de som er redd for hund eller folk med allergi, men å finne løsninger som kan være gode for oss alle.

De færreste hunder i dag er ikke vant til å sove alene ute. Det er ikke en aktuell problemstilling for meg og min hund i allefall. Enten sover hun inne sammen med meg, eller i telt sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen ved mange hundeeiere er at de tilsynelatende trur at hunden er en slags menneske med fire bein!

Hvis de fikk lov, var der sikkert noen der ville ta hunden med opp i sengen deres?

Det er så fint at man leter etter feil istedet for å komme konstruktive forslag til løsninger som fungere for alle parter. Ære være deg for det. Jeg er dypt imponert...igjen. Dette var enda ett argument med skikkelig hold i.

Feilen med mange hunde-eiere er vel at de er for lite flinke til å ta hensyn til andre. Ikke om eier lar bikkja få lov til å sove i senga eller ikke. For å følge opp letingen etter feil, er feilen med mange mennesker at de er fryktelig lite løsningsfokuserte og alt for flinke til å irritere seg over ting som burde vært bagateller og helt til å leve med. Dermed får man steile vegger og ordhoggerier i stedet for å kunne ha det hyggelig sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.