Gå til innhold
  • Bli medlem

Og så var det kaldt igjen


morten

Anbefalte innlegg

Man blir bortskjemt av sydentemperaturer og mildvær, men med tynn bukse rett på bare bein kom vinterens realiteter ganske klart frem i dag. 12-15 minusgrader i Valdres, rett og slett uvant kaldt. Nord for vannskillet er det dessuten meldt om mye snø nå. Håper noe finner veien hit også.

I går stirret jeg lengselsfult mot Gjendealpene mens den gyllenrøde kveldssola glødet opp jomfruelige snødekte tinder. Lengselen etter å være et helt annet sted var sterk.

"Den som kunne vært der".....

Nei stilongs må nok etter hvert graves frem igjen ja :cry::D:):?::?: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja rart med det, 8 minus i Nittedal i dag tidlig, og jeg tenkte "Uff så kaldt"! :cry: Men så ekstremt kaldt er det jo ikke da. Heldigvis hadde jeg forberedt meg og tatt på stilongs, men vinterskoene var godt gjemt i garasjen, i anledning forestående flytting. Etter litt famlende leting før avreise til jobb, fikk de litt varmere pailabbene sin sesongdebut. Første dag med nesten full vinterutrustning for å komme seg til jobb var et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint skiføre på Nordvestlandet :)

Ja, snøen ligger tungt på takvinduet her på kontoret mitt :D

I går stirret jeg lengselsfult mot Gjendealpene mens den gyllenrøde kveldssola glødet opp jomfruelige snødekte tinder.

Måtte nesten se to ganger... trodde det var eaa som hadde skrevet innlegget :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beg your pardon!? :cry:

Ja det trodde faktisk jeg også. Kanskje Morten har blitt smittet av den agressive adjektiv-basillen? :)

Og Espen, eksamenstid er da ingen unnskyldning. Jeg gikk mer på ski enn jeg leste i eksamenstida. Eksamenslesing er da bare treigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Espen, eksamenstid er da ingen unnskyldning. Jeg gikk mer på ski enn jeg leste i eksamenstida. Eksamenslesing er da bare treigt.

Og en ting til Espen: Om du dropper surfinga på nettet, frigjør du sikkert tid til en laaaaaaang skitur :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjenoppdaget en ting jeg hadde glemt fra ifjor - visst går det fint å sykle når det er kuldegrader, men det tar sabla lang tid å kle av seg etterpå! Står og bakser med kalde fingre og svette klær, og har ti minutter til jeg skulle vært foran pc'en: av med refleksbånd, og gamasjer, og sko, og sokker, og vindbukse, og stillongs, og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ok da!

Neste rapport blir noe nær slik:

Sto opp tidlig, reiste langt.

Og alle var enige om at det var en fin tur! :D

Men var alle enige om at det var en fin rapport...? :cry:

Huff så langteklig da, skriv heller:

Sto opp, reiste.

Og alle var enige om at det var en tur.

Man skal ikke overdrive heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen skreiv:

I dag har det kommet snø i trondheim! Bare synd man ikke får gått på ski pga eksamen..

I Trondheim smir du mens jernet e varmt når de kjæm snø før jul. I morra kan den vær bort... :cry:

Gjord akkurat de sjøl; Sesongens første skitur e unnagjort og æ sitt her varm i kinnan og akkurat passe sliten.

Kjørt opp te Saksvikvollen mellom Jonsvannet og Selbusjøen etter som Rissa-radarn vist nedbør heile veien sørover te Oppdal. Ellers hadd nok Berkåk vært alternativet.

Itj va de brøyta på parkeringsplassen, og der skisporet skull vær, va de bare fotefar. Men pytt, pytt skitur skull æ på. Men de starta itj så bra; Årets første(og foreløpig eneste) fall kom 10 cm etter at skin kom på. :D

Da æ starta va de ca 5 cm nysnø på toppen av den gamle snøen som regnet hadd pakka sammen, underlaget va "urolig" og det tok litt tid å finn rytmen. La veien over Langåsen(512m - men de va sånn snøtjukke at æ gikk itj helt opp) og de va itj et eneste skipor å sjå. På toppen blåste de så mytji at de va vanskelig å sjå underlaget og de gikk trått og forsiktig. Tok en fin rast midt i snøføyka under ei gran og de e itj my som smake ber enn matpakke og litt varm te mens de fyk rundt dæ.

Da æ kom tebake mot parkeringa vist de sæ at de va komme nye 5 cm nysnø og gammelsporan min va næsten nedsnødd. De gjord underverker for muligheten for å kjøre lit friskar og balansen vart vel etter vert litt likar og.

Og etter at æ va ferdig me turen, va æ enig me mæ sjøl om at likar start på sesongen e de itj mulig å få.

post-474-133474407112_thumb.jpg

post-474-133474407118_thumb.jpg

post-474-133474407124_thumb.jpg

post-474-13347440713_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært digg å få litt mindre jålete beskrivelser enn eeas, ja.

Ja, for du bidrar jo så veldig... :cry:

Finn fram jålebuksa di sjøl du nå, søten. Og legg på litt smooth rouge med det samme - det er jo snart jul, nissebukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du bidrar jo så veldig... :cry:

Finn fram jålebuksa di sjøl du nå, søten. Og legg på litt smooth rouge med det samme - det er jo snart jul, nissebukk!

Er ikke alle som jobber som bonde og har tid til å sitte i timevis med adjektivordboka annenhver dag vettu, bude(aa)ia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
eksamenstida er til for å: legge trondheim bak seg ein 3-4 dagar, og jakte rådyr i austbygdi i tinn i telemark,,, til helvete med karakteren i matte 1...

Hvilken linje går du? Jeg har matte4 i morgen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken linje går du? Jeg har matte4 i morgen.. :D

Da er vi to :D Sees mulignes i Nidarøhallen i mårra!

Men først skal jeg på ski i Bymarka! Nå er det liten sannsynlighet for at noe mer fester seg av Laplace, numerikk og Fourier...

Lykke til Espen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Er ikke alle som jobber som bonde og har tid til å sitte i timevis med adjektivordboka annenhver dag vettu, bude(aa)ia.

Jøss, en a-ending fra sossesnippen jo! :D Glemte du deg, eller bare forskrev(et) du deg?

Tenk å nedverdige ditt oppblåste ego til noe så folkelig'a! Solid glipp det der gitt - tough! :D

Og jeg vet ikke hvem av oss som har best tid, jeg Tommy. Sjøl har jeg uker med 95 t overtid denne mnd...

Ellers jamt 12-14 t dager. Og det uten å jobbe som bonde!

Men nå gidder jeg ikke tjatre mer med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til eea.

Jeg er nødt til å senke meg ned til språklig bermenivå for at en primærnæringsslask med sterkt svekkede sjelsevner skal kunne forstå hva jeg mener.

At du jobber overtid i fjøset er jo synd for deg. Desto mer oppsiktsvekkende at du har tid til å drive med din jevnlige adjektivonanering her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.