Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage egne Whoopie Slings (Utskilt fra turrapport)


sandress

Anbefalte innlegg

Annonse

Får en kjøpt Amsteel her på berget slik at en kan lage egne Whoopie Slings?

Eller er det nettbutikker utenfra som anbefales?

Mulig man får kjøpt det her, men jeg har ikke sett det. Jeg har kjøpt hos en av de "store" utenlandske hvor jeg vet jeg får kvalitet.

Mange lager whoopie selv (søk på youtube), men ferdiglagde koster bare noen dollar mer så jeg ser ikke poenget i å gjøre det selv. Annet enn at det kan være morsomt med et DIY prosjekt.

 

Fra Dutch dutchwaregear.com får du f.eks

komplett Dutch Buckle Suspension Kit for $53

eller Whoopie Hook Suspension kit for $63 (du bruker da toggles istedetfor en dutch buckle - kan bruke en grein eller alu rør)

 

En enkelt ferdiglaget whoopie koster $7 og 25fot med Amsteel koster $5,25 - http://dutchwaregear.com/hammock-stuff/ også er det masse annet snacks http://dutchwaregear.com/tarp-and-quilt-stuff/

 

 

Det er andre firmaer enn bare Dutch som lager flere av disse tingene, men alle variantene av titan kroker er det han som får laget, så om du kjøper de andre steder er må du regne med et lite påslag på prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett den.

Ble fascinert av "å henge" etter at jeg kjøpte UK hammocken av deg Rino.

Under jakta ved Femunden i år var det dager jeg måtte ta som hviledager pga utslitt kne.

Brodern gikk i terrenget mens jeg hang meg.

Hadde primus mat og vann og en bok. Sovna i sola og våknet av at det snøftet rett ved meg og lå å så åpen flokk på tredve rein passerte på 20 meter.

Nå har jeg satt meg mer inn i diverse måter å henge meg på.

Takk for godt kjøp Rino:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke satt meg inn i saken, så det er mulig jeg tar feil, men dette ser ut som helt vanlig selvspleisende tau.

Det får en i så fall tak i hos alle som selger utstyr til hundekjøring. Det finnes på rull i mange dimensjoner og farger til en relativt rimelig penge. Selvspleisende tau brukes til å lage linesett til hundekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke satt meg inn i saken, så det er mulig jeg tar feil, men dette ser ut som helt vanlig selvspleisende tau.

 

Selvspleisene tau er nok ikke helt det samme som Amsteel. Det går på bruddstyrke og ikke minst hvor mye  Amsteel IKKE strekker seg under belastning.

Amsteel som tåler 800 kg belastning er ca 2.77 mm i diameter, Litt tykkere Amsteel med diameter 3.2 mm tåler 1.2 tonn! og veier 7 gram/meter.

 

Fordelen med å lage Whoopie slings av Amsteel er at de er enkelt justerbare i lengde. Vet ikke om det er mulig med selvspleisende tau?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.