Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggstøtte til Ally kano


Boye

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som kan gi noen tips eller råd angående ekstra seterygg som passer til det justerbare skålsete som følger med Ally kanoen?. Fungerer de bra slik at de gir bra støtte til ryggen eller bare sånn delvis? Eventuelt om de er lette å montere på og avTenker ikke så mye på om det hindrer god padleteknikk og fart, men mer på om det er komfortabelt når jeg fisker/dorger etter kanoen i sakte fart .

 

Eksempler: 
Ally ekstra ryggstøtte til sete:

http://nettbutikk.bergans.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=767&WebSiteMapNodeID=1004005

 

Høyt DeLuxe sete til kano og Kajakk:  
http://www.westsystem.no/p/12228/hoeyt-deluxe-sete-til-kano-og-kajakk

OLD TOWN LUXUS KANOSETE MED HØY RYGG
http://www.westsystem.no/p/13196/old-town-luxus-kanosete-med-hoey-rygg

Tror ikke Old town passer til skålsete? Finns det eventuelt flatt sete å få kjøpt til Ally’n slik at denne kan settes på ? Råd og tips mottas med stor takk :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen vits i å kjøpe en egen stol, synes jeg. Det fins en haug forskjellige stoltrekk til liggeunderlag. Ofte skal man jo ha med seg et underlag på tur allikevel, så hvorfor ikke bruke det? Det er ikke noe dårligere enn Bergans' stol. Det er bare å ha med ei ekstra stropp og stramme den rundt setet, så sitter det godt nok.

 

Personlig liker jeg ikke å sitte med ryggstøtte. Skal jeg forandre stilling så legger jeg heller et underlag foran meg, så jeg kan stå på kne en stund.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget for meg er at jeg trenger god og stabil støtte i korsryggen da jeg har operert inn skruer i ryggen og sliter med å sitte "rett" uten støtte i lengre perioder.

Knestående er dessverre uaktuelt for meg da jeg får kramper i bena etter 2 min (som følge av opr. i rygg). Enig med deg at Bergans sin ser litt skrall ut og liggeunderlag med stoltrekk har jeg allerede prøvd uten suksess :-) Takk for svar allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk kanoen igår og fant da ut at det var enkelt å skru av selve skålsete fra festemekanismen til bena.

Da blir det enkelt å lage et flatt sete selv av f.eks. kryssfiner og bore to hull til skruene og bytte ut dette med skålsete. 

Deretter går det nok greit å feste på litt gode seterygger alla "Old Town" eller "Sit backer". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det der så jo skikkelig bra ut! Må lagre denne tråden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.