Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagløfs Cetus 1 eller Mammut Tyin exp 3- seas ?


Bremner

Anbefalte innlegg

Årets hjortejakt på gang, og kal kjøpe meg ny sovepose, og vurderer Hagløfs dun pose til 2000,- på xxl eller Mammut Tyin exp 3- season Bison til 1599,- på fjellsport.no.

Kanskje mest fristende med dun med vekt på 880 gram, eller fungerer Mammut syntet like bra (over 1 kg mer vekt)

Kan det bli problemer med dunposen i vått/rått vær ? ligger i telt eller gapahuk når det regner, og med exped downmat underlag,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke noe til disse to posene du nevner, men jeg har to dunposer og en sovepose med syntetisk fyll. Dunpose bruker jeg på sommeren når det er tørt/varm eller på vinteren (minusgrader). På høsten og om våren, når det er rått/vått/regn/kaldt, bruker jeg den syntetiske. 

 

Har opplevd dunkollaps tidligere på høsten under en tarp, og det ble en kald "fornøyelse". Syntetisk sovepose under de klimaforholdene som er nå, er en garanti for at du vil sove tørt. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en syntetisk mtp årstid og bruksområde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.