Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lager du din "fiskegryte"?


bilbobaggins

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng på tre som drar ut på tur snart og da står fiske på programmet. Jeg pleier alltid å steke alt av fisk, men nå vil jeg prøve litt monsenaktig grytekokt fisk. Hvordan lager dere en slik gryte mht koketid krydder og evt tilbehør? Hvor mye fisk klarer dere å sette til livs på et slikt måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er sikker klar over det, men ville bare nevne det siden du hadde skrevet "koketid" - Man koker ikke fisken, man lar den trekke i vannet. 

 

Selv er jeg ikke så stor fan av slik "fiskegryte" -  foretrekker heller å blande fisken inn i forskjellige ferdige suppeposer.

har også prøvd å legge fiskebiter i potetmosen med greit resultat. 

 

Ellers tror jeg du selv er den beste til å svare på spørsmålene siden det er ganske individuelt hvor mye man spiser, og hvilket krydder man liker.

Kan nevne at selv så digger jeg Gastromat på tur - kan brukes på potetmosen, oppi Real posen, i forskjellige supper - og ikke minst på fisken, både når den stekes og også når den er "kokt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint med kokfæsk, men heller ikke min favoritt. La fiskestykkene trekke i saltet, kokende vann til den slipper beina. Fisken skal ikke kokes altså. Anbefaler heller gjerne Lofoten fiskesuppe fra Toro med en dæsj tørrmelk oppi og fine terninger med fersk fisk. Snadder mat og mektig! Lett å kokkelere i leiren.

 

DSC00713.jpg

 

:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler fisken i stykker og koker/ trekker den noen minutter. Koker så opp en suppepose for eksempel Bergens eller Lofotens. Renser fisken når suppa koker.

og putter kraft og fiskestykker oppi til slutt. Det blir veldig godt og er en god utnyttelse av fisken synes jeg. En liten klype karri gjør suppa ekstra god.

Har hatt noen sånne måltider inne i lavvoen på kveldstid, perfekt!

Det går fort en kilo med urensa fisk på en pose, og det er passe for to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Funker fint med kokfæsk, men heller ikke min favoritt. La fiskestykkene trekke i saltet, kokende vann til den slipper beina. Fisken skal ikke kokes altså. Anbefaler heller gjerne Lofoten fiskesuppe fra Toro med en dæsj tørrmelk oppi og fine terninger med fersk fisk. Snadder mat og mektig! Lett å kokkelere i leiren.

 

DSC00713.jpg

 

:)

 Off-Topic, ser du har Biltema gass, men hvilken slange/apparat bruker du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.