Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotokonkurranse "Sommer" Bilde


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg oppretter en ny tråd for SOMMERkonkurransen i årets Fotokonkurranse.
 
Frist for innsendelse av bilder for blir 5 Oktober. Bildene må være tatt i perioden 15 Juni - 15 september 2014.
 
Tema for bildet er årstiden man sender inn for. 
 

Regler:

  • Man kan delta med ett bilde. Send det bildet du ønsker å delta med på epost til [email protected]. Det må være tatt i tidsperioden fotokonkurransen omhandler og Exifdata må være lesbare.
  • Merk bildet med tittel. Skriv ditt brukernavn på forumet og ditt navn og adresse.
  • Bildet må være i liggende format og være i JPG og i beste kvalitet du kan få med ditt kamera. Vi vil kontrollere bildekvaliteten før vi legger bildet ut på forumet. Typiske små mobilbilder går altså ikke. Bør være over 1MB
  • Når vi har mottatt bildet blir det lagt ut i en post som et anonymt bilde med din tittel.
  • Innsendere kan kun delta med bilder de selv har fotografert. Det er innsenders ansvar å sørge for å ha opphavs- og/eller fotorett til bildene og å sørge for at eventuelle personer på bildene har godkjent at bildene offentliggjøres.
  • Det er et krav at man har minimum 5 innlegg på forumet for å kunne delta. Medlemmer som har mer enn 5 innlegg kommer i kategorien "Aktive medlemmer" automatisk.
  • Dere eier fortsatt bildene selv, men godtar at vi i forumet bruker bildet i en kalender eller kanskje på andre effekter/premier. I den grad det er praktisk mulig, vil bildene bli kreditert med opphavsmannens navn.
  • Bildet vil gå til avstemming og de 3 beste bildene vil gå til kalender 2015 og bildene vil bli fordelt på de 12 månedene som det passer best
  • Når avstemningen kjøres blir resultatet skjult frem til avstemningen er ferdig (om teknisk finner ut av det :).

For ordens skyld. Dette er en fotokonkurranse for medlemmer av fjellforum - der medlemmer av forumet stemmer på hvilke bilder man mener er best.
 
Ikke engasjer venner på facebook osv for å registrere seg på forumet for å stemme på enkelte bilder - eller registrere familiemedlemmer osv. for å sanke stemmer til eget eller andres bilde. Jeg sjekker alle Ip adresser til nye medlemmer i mot medlemsregisteret. Ved tvil om at alt har gått riktig for seg - vil vi etterkontrollere avstemningene til alle som er registrert i forumet etter at konkurransen ble lagt ut til avstemning.
 
Premier: Første premie - Valgfrie varer (fullpris) fra Oslo Sportslager til en verdi av 4000,- Logo_OsloSportslager.jpg
Som andre og tredjepremie blir det gavekort i fra Oslo Sportslager til en verdi av kroner 500,-

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble 15. september sommertid? Jeg som hadde et ønske om å sende inn et sommerbilde, men det er jo tatt 9. juni. På fjellet. Om sommeren.  :P 

Hvis du hadde et bilde i fra 9 Juni skulle det deltatt i forrige runde som hadde frist 15 juni.

 

Konkurransen går fortløpende slik at alle forhåpentligvis vet at de skal ta et bra sommerbilde i løpet av sommeren - og jeg må bare be om forståelse for at tidsfristene kan flyte litt - rett og slett fordi jeg må ha tid til å sette meg ned med det. 

Det går ut en nyhetsmail til alle nå snart - med en del nyheter om premier og nye sponsorer og rabatter. Hvis man har ønske om at vi skal ta med en måned til kan vi ta 4 premier denne runden og ha med en ekstra måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diskusjonen har me hatt før. 15. juni var eg på skitur i det eg kallar vår. 15. september er i mitt auge haust. Det betyr for min del at heile sumaren er innanfor grensene, så slik sett skal eg vera fornøgd, i motsetning til kva eg var for rammene for vinter- og vårkonkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du hadde et bilde i fra 9 Juni skulle det deltatt i forrige runde som hadde frist 15 juni.

 

Dersom bildet fra 9. juni var eit sumarbilde, er det heilt feil å stille med det i konkurransen som hadde vår som tema. Så lenge det er tema for konkurransen, må ein forvente at både dei som stiller med bilde, og dei som stemmer, tar hensyn til temaet når ein vel ut sitt favorittbilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her kommer et bidrag til fotokonkurransen.

Fint bilde, men jeg tror du bør slette bilde ganske raskt om du vil ha det med i konkurransen; se punkt 1. i reglene i første post

 

Regler:

    Man kan delta med ett bilde. Send det bildet du ønsker å delta med på epost til [email protected]. Det må være tatt i tidsperioden fotokonkurransen omhandler og Exifdata må være lesbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd dere komprimerer bildene såpass når dere legger de ut. Kan dere ikke bruke en ekstern nettside til å laste de opp (som feks imgur) for så å poste de her om ikke fjellforum tillater bilder over en viss størrelse? Ikke meningen å være pirkete (selv om jeg nå er nettopp det).

 

Forresten mange flotte bidrag!

 

Edit:

 

Har forøkt å svare deg i denne tråden. http://www.fjellforum.no/topic/33403-fotokonkurranse-sommer-bilde/#entry306307     

PS disse to postene blir tatt bort da denne tråden skal brukes til avstemming etterpå.  Beklager at jeg ikke hadde fått stengt den for kommentarer :)

Endret av Fotokonk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget en egen bildetråd som etterpå vil bli til avstemmingstråd.   

http://www.fjellforum.no/topic/33588-fotokonkurranse-sommer-bildetr%C3%A5d/#entry306289

 

Eventuelle diskusjoner er det fint om vi tar her :)  

 

Fikk spørsmål om filstørrelse og komprimering.     Når jeg legger inn bilder på fjellforum så komprimeres bildene automatisk. Noe som er fornuftig i forhold til lasting av sider.  Om vi får 20-30 bilder med snitt på 7-8MB blir det tungt.   Hva som gjør at de blir akkurat så store/små som de blir veit jeg ikke, kanskje admin kan svare noe mer om det?

Om det er mulig å legge ut bildene på ekstern server og få dette til å fungere med avstemmingsfunksjonen vi har til rådighet nå,,,,, kanskje? men det vil også gi noen utfordringer i forhold til rettigheter osv. Samt når slike sider forsvinner så blir gamle fjellforumsider liggende uten bilder.  Det er rett og slett ryddigere og ha alt inne her.   

Vi venter på en funksjon til forumet som vil forenkle Fotokonkurransen mye, men leverandøren bruker vist litt tid på å lage denne.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot å endre settingene på komprimeringen i forumet. Det er gjort før også og de settingene vi har nå var ok . Endringen er lik for hele forumet - ikke bare konken og bildedatabasen vi drar på er stor.

Komprimeringen er lik for alle - og slik vi gjør det nå er minst arbeidskrevende. Jeg er uten bredbånd nå (lyn /tur) så jeg får ikke sett nærmere på det før om en ukes tid - minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, helt enig!

Og hva med bare en tråd? Hvor bildekonkurransen omtales i første innlegg og så kommer bildene under?

Synes kanskje det blir vel mange tråder, men mulig det er bare jeg som synes det er litt rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det er sponsede premier, i tusenkronersklassen, i konkurransen (tipper sponsorene ønsker mer synlighet) og at mange av FFs dyktige turfotografer bidrar synes jeg virkelig at synligheten av konkurransen burde vært langt bedre enn hva tilfellet er nå. Det burde vært gjort mer "stas" på hele konkurransen synes jeg. I respekt for bidragene fra fotografene. "Full pupp" på framsida! Lenke som fane i toppen på framsida e.l. Men det er kanskje bare jeg som mener det? ... ;)

 

PS! Bare for å ha sagt det, jeg deltar ikke i konkurransen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bjarne H.S. Jeg har en god kommunikasjon med de som sponser konkurransen, og det er en svært attraktiv reklameplass. F.eks. De 5 hovedbannerne er lastet over 330 000 ganger hver (impressions).

 

Reklamebannerne vises etter hvilke brukergruppe man tilhører. Hovedtyngden er jo uansett gjester.

 

Jeg er allikevel enig i at vi burde jobbet mer med profilering av sponsorer og premier etc, så det er en ting vi må se nærmere på. De som har sponset forumet - altså medlemmer som har betalt - skal uansett forskånes for reklame (er min lovnad)

 

Edit:

@Fotokonk konkurransen stenges automatisk den 18/10 kl 20. Avstemning på flere er nå tillatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi gratulere vinnerne :) 

 

Bruker Qme med 33 stemmer deltok med dette flotte bildet

 

Frå Jakta, Hjørundfjorden

post-14443-0-62928000-1412192309_thumb.j

 

Espehn med 22 stemmer kommer på andre plass med sitt bidrag

 

Mannen og fjellet

post-14443-0-49546400-1412191588_thumb.p
 
Så har vi fått 2 bilder på delt tredjeplass. (vi skal ta en liten diskusjon på om vi skal ha med fire vinnere denne gangen og bare to neste eller om vi må finne en annen løsning)  
 
Abnorm deltok med bildet Fløyelsmyk
post-14443-0-23492500-1412191433_thumb.j
 
Og SRM deltok med bildet Ett lite stykke Norge
post-14443-0-66992600-1412617711_thumb.j

 

Gratulerer igjen   (Kan kjell iver Legge til info om premier?) 

og takk for alle flotte bidrag og tli dere som tok dere tid til å stemme.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.