Gå til innhold
  • Bli medlem

Sikring av hund - båndsneller (ustkilt fra Monsentråden)


Siddharta

Anbefalte innlegg

Slik saken er fremstillt i media, hadde ikke bonden lov til å skyte hunden! Det er kun for å avverge et angrep, at bonden har lov til å skyte. Forutsatt at hunden ikke lar seg stoppe, på andre måter. Og det, er greit. Men her - var hunden IKKE i angrep og dermed er det et hundedrap! Men som jeg har kommentert tidligere, så ble det vanskelig å bevise dette, til tross for begges uttalelser. Så, saken er avvist.  Kanskje hundeeiere bør begynne å gå med GoPro kamera. :)

Trenger ikke GoPro kamera til tusenvis av kroner. Det har kommet en mye billigere oppfinnelse.

 

93408&width=332&height=249&resize_mode=f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ...hva babler du om?

 

 

;) og det er en grunn til det. Husky+snellebånd+sau=død sau ---

 

Jeg tenkte på ovenstående kommentar fra deg.Betyr virkelig kombinasjonen Husky + snellebånd+sau en død sau, er jo ikke sauene trygge engang med hundene i bånd. Tror ikke du skal bli overasket hvis slike kommentarer fra hundefolk får sauebonden til å bli enda mer skeptisk til hunder nær sauene sine. Lover ikke godt for hundene slikt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) og det er en grunn til det. Husky+snellebånd+sau=død sau ---

 

Jeg tenkte på ovenstående kommentar fra deg.Betyr virkelig kombinasjonen Husky + snellebånd+sau en død sau, er jo ikke sauene trygge engang med hundene i bånd. Tror ikke du skal bli overasket hvis slike kommentarer fra hundefolk får sauebonden til å bli enda mer skeptisk til hunder nær sauene sine. Lover ikke godt for hundene slikt...

Hun lo av båndsnella. Den kan ryke... Andre typer kobbel er å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på logikken om båndsnella . Har ikke hund selv , men de gangene jeg har sett disse båndsnellene , virker det ikke som noe særlig solide saker.

Kanskje best med kjetting. Betyr virkelig ett bånd som ikke er solid nok at hunden dreper sauer, skulle de få øye på en??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke GoPro kamera til tusenvis av kroner. Det har kommet en mye billigere oppfinnelse.

 

93408&width=332&height=249&resize_mode=f

Jeg har brukt kjerringjojo/idiotkasse, av typen Flexit 8 (rød), på mine godt trente vorsteh hunder i noen ti-år, uten store problemer. Det har hovedsakelig vært på korte lufteturer i nabolaget, men også andre steder det kan være praktisk. Kobbel bruker jeg ved behov. Men hvis folk "går med hodet under armen" og ikke følger med, så går det nok galt. Ennå værre med udresserte hunder. Selv om hunden går "løs og fri", koblet til båndet, kan en ikke vente til hunden har kommet opp i stor fart, før en trykker inn sperreknappen. Da er det ikke bare fare for plastsperra (som som hindre båndet å bli lenger), som kan ryke. Normalt så ser jeg situasjonen, før en unghund ruser ut (de voksne, er vant til begrensningen båndet gir). Jeg følger med og da er det ikke noen problem med slike bånd. Samme gjelder når jeg sykler på grusveger forbi portrom, katter, hunder, fotgjengere, m.m., i bra fart. Jeg har så langt, sett probleme før hunden og er obs. Men om mitt bånd skulle ryke, så kan jeg likevel stoppe hunden på komando. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) og det er en grunn til det. Husky+snellebånd+sau=død sau ---

 

Jeg tenkte på ovenstående kommentar fra deg.Betyr virkelig kombinasjonen Husky + snellebånd+sau en død sau, er jo ikke sauene trygge engang med hundene i bånd. Tror ikke du skal bli overasket hvis slike kommentarer fra hundefolk får sauebonden til å bli enda mer skeptisk til hunder nær sauene sine. Lover ikke godt for hundene slikt...

 

Litt humor skulle man visst ikke ha nei. Jeg tror du bare er kranglesyk så jeg gidder ikke kommentere. Lev i troen på at alle huskyer dreper sauer du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.