Gå til innhold
  • Bli medlem

Å kjøpe alt samlet?


Ugla

Anbefalte innlegg

Pga mye jobb og skole får jeg en ganske kjedelig høst foran meg. Men fordelen med å jobbe mye i høst, blir alle pengene...

Så jeg har gitt meg sjøl en liten "gulrot" i form at til vinteren skal jeg kjøpe fullt vintereksepedisjonsutstyr i form av skiutstyr, lavvo, pulk, sovepose, underlag etc, etc.....

Og dette blir jo mye utstyr, og mye penger.

Noen som vet hvordan mulighetene er for å f.eks dra ned på den lokale sportsforretningen med smørbrødlista, høre om de kan skaffe dette, og få en samlet god pris?

Alternativet er selvfølgelig å følge med på nettbutikker, og finne den laveste prisen på hvert produkt, og kjøpe alt fra forskjellige butikker. Men da kan det jo fort bli litt høyere fraktutgifter også.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ide, er det siste du skrev. 

Følg med på nettbutikker. Men begynn nå.. 

 

Mye av det du skal handle vil være såpass dyrt, at frakt er inkludert i prisen. 

 

Og så har du jo finn.no, til enkelte ting. Kanskje pulk og telt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt klart verdt å prøve, evt sende lista inn til nettbutikker og høre om de er villige til å gi deg et samletilbud.

MEN, det er en risiko å kjøpe alt på en gang. Hvis du ikke gjør grundig research på hva du vil ha er det fort gjort å angre på deler av kjøpet. Derfor ville jeg kanskje oppfordret deg til å legge ut lista her på forumet for å se hva du kan få av anbefalinger og forslag. Du bør nok heller ikke glemme at deler av utstyret også kan kjøpes brukt for enda større besparelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan mulighetene er for å f.eks dra ned på den lokale sportsforretningen med smørbrødlista, høre om de kan skaffe dette, og få en samlet god pris?

De fleste sportsbutikker har litt å gå på når det gjelder pris, så om du spør får sannsynligvis en god pris. Sjekk gjerne hva det koster i nettbutikk først, og ha dette som utgangspunkt. 

 

Jeg tilhører de som liker å ha lokale butikker med greit utvalg der det er mulig å se, prøve og kjøpe ting når jeg har bruk for det. Så har gjort dette med mye enkeltutstyr, også utstyr som butikken måtte bestille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallefall skaffet minst 3 tilbud på komplett kjøp som sammenligningsgrunnlag og pressmiddel. Frakt er som nevnt ofte inkl. på ordre >1000 kr så det får du jo nesten på alle varene uavhengig om de sendes samlet eller separat.

Husk faste rabatter og midlertidige rabattkoder som kan  hjelpe deg i en eller annen retning.

 

Ellers er det jo en kjennsgjerning at det er mye bra, nesten ubrukt (ofte helt ubrukt), utstyr på Finn. Mange som får i gave eller kjøper ifbm. Birken, høstferie, vinterferie o.l. også blir det bare liggende etterpå og de vil kvitte seg med det etter en stund da det ikke brukes. Men det er klart - vinterutsyr er billigst rett etter sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tanken på å benytte meg av en fysisk, lokal butikk når jeg handler, så sant det er en butikk med flinke, interesserte folk.

Og det fins fortsatt noen av disse selv om de er i mindretall.

Det mest økonomiske er nok å shoppe en og en ting, når de er på tilbud. Men pga økonomien kan jeg ikke bruke høsten til å "plukke" tilbud utover høsten, noen er nødt til å vente til desember. Det er også en grunn til at jeg kunne tenke meg å kjøpt det samlet.

Men jeg skal legge ut innkjøpsliste her, selv om jeg er redd det da dukker opp 10 tips til sovepose , 10 tips til liggeunderlag, 6 tips om ski osv osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det mest økonomiske er nok å shoppe en og en ting, når de er på tilbud.

 

Nei det har eg ingen tru på. Ved større innkjøp er det enkelt å få ein god rabatt, og denne rabatten kjem då på alt. Ved å leite etter gode enkeltkjøp, får ein redusert pris på enkeltting, kanskje betre pris enn storinnkjøpet. Men ein ender garantert opp med å kjøpe masse småting til full pris (i alle fall dersom du har tenkt å få tak i alt før vinteren er omme).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en ha utstyr som er " det beste av alt", eller det som gir "mest verdi per krone", så er det ikke sikkert at en bestemt butikk har tilgang på alt dette. Altså det kan hende at en får noe utstyr som er "bedre" eller "mer riktig" til samme pris i en annen butikk.

Skal en kjøpe alt samlet, så må en også se på det totale utvalget i de butikkene som blir forespurt.

 

Lag deg en shortlist per produkt som du skal ha, og ranger produktene. Finn deretter ut hvem som fører mest mulig av de produktene du egentlig ønsker og send forespørsel dit.

Fordelen med å gå i en fysisk butikk er at du kan ta og føle på utstyr som de har inne, og kanskje oppdage bra utstyr som du ikke nødvendigvis hadde oppdaget med kun å søke på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.