Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposekombinasjon vinter..?


cosmogs

Anbefalte innlegg

Hei, for meg er lysten på vintertelting ny og stadig stigende. Og da trenger man jo masse egne greier for å holde varmen. Liker varme.  :rolleyes:

 

Har nå en Helsport Svadalen sovepose. God og stor, ekstra bred dunpose, T-lim minus 14 om jeg ikke husker helt feil. Har det greit i denne med lakenpose i silke i temperaturer ned mot null, men ser ikke for meg at denne holder i minus 10 - 20...

 

Så er spørsmålet, er det smart å tenke på å kjøpe en relativt lett sommerpose for å benytte den inne i Svadalen posen? For å ha en smidig og fleksibel soveposeløsning? Har sett det anbefalt av et par her inne tidligere, og er ute etter konkrete tips om soveposer som egner seg for dette i min Svadalen. Kan vel trolig slippe unna med en syntetisk dersom jeg velger denne løsningen? En ekstra bonus er selvsagt at hey! da har jeg sommerpose også! Svadalen blir litt varm midtsommers, men funker greit iom at glidelås går hele veien og egen glidelås på fotsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ideelle kombo er vel egentlig dun innerst og synt ytterst, hvis det skal brukes over flere dager. Grunnen er at kondens fra kroppen blir til is i de ytterste lagene, og da mister dun sin fordel... vekt/varme. Dun/dun kombo blir lettere, men har jo samme "problenet". Dampsperre er også en mulighet.

For en natt eller to går ideen din utmerket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.