Gå til innhold
  • Bli medlem

Budsjett stang+snelle, student.


TheSleepwalker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Begynner å se at jeg skulle hatt noe fiskeutstyr på hybelen, da fjellturene titt og ofte går i nærheten av vann. (Trondheim). 

Siden jeg er student, og utstyret ikke vil bli brukt mer enn et par ganger i halvåret (må jo være realistisk her) vil jeg ikke legge så voldsomt mye penger det i første omgang.

 

Får Shimano hyperloop pakkene til ~300 på en sportsfiskeforretning nede i byen her (Agdars sportsfiske), så jeg lurte rett og slett på om noen har noen bedre forslag, eller om hyperloop er helt ok til ultrabudsjett-klassen. (Til Gmax pris på 599 er jo hyperloop derimot helt utelukker). 
 

Ca 3-15g stang, og 1000-snelle vil vel være passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det burde holde lenge :-) Jeg, og ganske mange jeg kjenner, har brukt disse settene sporadisk i mange år. Du kjenner på det at det ikke er topp kvalitet, men det gjør jobben og er mye fiskeutstyr for pengene! 

Når jeg kjøpte dette settet for noen år tilbake, møtte jeg på en selger som ville fra råde meg å kjøpe dette. Han mente at jeg ville være tjent med å legge litt mer penger i stang og snelle. Type kjøp dyrt, det varer lenge. Istedet for å kjøpe billig som må byttes ut etter kort tid.

 

Det er i og for seg riktig, men hyperloop settet holder mål enda. 5 eller 6 år siden det ble kjøpt nå. Jeg har riktig nok et annet sett som blir brukt mer, men hyperloop har blitt brukt mer enn jeg hadde regna med. Det er ganske godt å fiske med å. 

 

Husker ikke hvor myr anbefalt kastevekt det er på stanga mi, men jeg har 2500-snelle, og regner med stanga er noe sånn som 6-20g. 

 

Med en fisketur nå og da iløpet av sommeren, nøler jeg ikke med å anbefale dette settet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da tipper jeg jeg går for den. Er storfornøyd med shimanos noe dyrere modeller, så håpet å gjenta suksessen nå :D

Spurte samme spørsmål på fiskersiden, men der var hyperloop generelt alt for dårlig :P Virker som det er gjennomgående tema der da, at du ikke skal gå for noe lavere enn beastmaster :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurejeger

Det er nok slik at du får det du betaler for, og når du spør sportsfiskere som har et nærmest religiøst forhold til enkelte merker (som meg) blir det fort slik. Etter å ha fisket med topp utstyr lenge vil man ikke anbefale noe dårligere, men som du skrev i posten din på fiskersiden; det viktigste er å få fisk i panna og du trenger ikke alskens topp modeller for å få til det :)

 

Jeg tror du vil bli fornøyd med det Shimano settet du har sett deg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å være redd for å kjøpe dette hvis du kun skal fiske for å få fisk i panna.

Det er to typer fiske:

Skal du fiske eller skal du få fisk?

Hvis du er ute kun for å fiske uten at fangsten betyr noe så bruker du "Mercedesen", men skal du få fisk så kan du kjøpe en harp til 45 kroner.

Du er interessert i å få fisk og da betyr vanligvis ikke prisen noe som helst.

Kvaliteten på utstyret er helt sikkert mer enn godt nok.

 http://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/25677-shimano-hyperloop-sett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, sjekk på Europris, Jula, Biltema eller Clas Ohlson.  :geek: 

Dem har bilige fiskestangsett.

Fisken driter i hva du bruker.

Det er hva den biter på som teller.  :hyper:

Jeg har en snelle fra Bilrema som jeg kjøpte fordi den var billig og fordi jeg var nysjerrig.

Har ikke brukt den mye, men førsteinntrykket var ganske bra.

Mye snelle til den prisen.

http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Stenger/Fiskesnelle-Predator-45774/

http://www.fjellforum.no/topic/32756-test-av-haspelsnelle-fra-biltema/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hyperloop settet i 2500, og 10-30 gram! Brukt den som ekstrastang på jobb(barnehage) har landet allslags fisk i allslags størrelser! Har lånt den bort til ungene og kolleger! Og den funker fortsatt supert! Gå for den hvs du får den til en hyggelig pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.