Gå til innhold
  • Bli medlem

Lommelykt -- håndholdt


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse

Heihei,

De skal tåle 2 stk RCR123A ja, men det er såvidt jeg har forstått ikke anbefalt av Fenix.

"Uses two 3V CR123A batteries (3.6V~8.4V)"

RCR123A batterier er 3,6-3,7V x 2, dvs. 7,2-7,4V og det er jo forsåvidt innenfor grensene, det eneste er at RCR123A batterier, når de er fullladet kan komme opp i 4,2V og så smått over dette også, noe som kan resultere i skade på LED'en.

Kjører min utelukkende på CR123 ettersom jeg ikke tar sjangsen på no skader.

Bruker RCR123's iandre lykter jeg har som tåler det.

Skal du kjøre Li-ion batterier i serie, så pass for all del på å bruke beskyttede batterier!

AW batterier er det mest kjente og aksepterte merket for oppladbare Li-ion's på www.candlepowerforums.com , disse kan du også få kjøpt fra fenix-store, i kombo med lader.

Anbefaler disse om du skal kjøre oppladbare:

https://www.fenix-store.com/product_info.php?cPath=53_57&products_id=389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Alle led lykter jeg har brukt funker bra med oppladbare 123 batterier. De "gammeldagse" surefire med xenon pære kan ta skade med litt mere enn 3 volt, men ikke led. Samme butikk som selger gode batterier har jo og lykt som gir 295 lumen. Har selv en slik, og aldri hatt problemer med den. Lyser veldig sterkt og langt. (effekter.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En Led Lenser T7 havnet under juletreet i år, og jeg er imponert.

Etter å ha bruk Mag-lykter er dette mye bedre . Liten lykt,sterk justerbar lystråle og en levetid på 300timer.

Anbefales.

Enig anbefales! rå lykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vil ha lykt som lyser langt er det viktig at "hodet" på lykta er stort nok.

www.fenix-store.com er et sikkerstikk. TK11 lykta er mye lys for pengene.

For ekstra kraftig lykt som kan brukes i søk, kan SureFire C2 (fås kjøpt på f.eks BATTERYJUNCTION.COM), som oppgraderes med LED fra dealextreme.com anbefales. Driftstid på lyset er ca 2 timer full pupp (ca 200 lumen) etterfulgt av avtagende lys. Totalprisen blir som en drøøøøy magcharger, men mye mer lys i liten inpakning.

Batterier er de dyre cr123 som her i norge koster en 50lapp pr stk. Lure forbrukere kjøper disse på nett til 7 kroner stykket.

Send gjerne en mail om mer info trengs. Har en del om dette inni hodet etter å ha drevet egenimport av lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei "lita lykt" på QXL i vinter, hadde aldri, aldri trodd den skulle lyse så godt!!!

Ultrafire WF 606A ser den ut til å hete - og så står det CREE 05 på den, 260 lumen ifølge selger!

bruker to vanlige (helst oppladbare) AA (LR 06) batterier eller 1 mindre 3w batteri.

som sagt, alle mine andre lommelykter og hodelykter blir småtasser i sammenligning!! rett å slett imponerende!!

selv den nyinnkjøpte Ledlenser H7 hodelykta stiller bak i køen når det gjelder lysstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phaselock

Hvis du virkelig skal invistere så er Nitecore (leverandør for US 101st Airborne) og Surefire antaglig det beste som finnes av led lykter på markedet. Kan absolutt anbefale Fenix i budsjettklassen. Har selv Fenix LD20. Lykter som bruker C123A batterier er svinedyre, så en AA lykt er nok det beste valget.

Har kjøpt noen lykter fra Dealextreme, men de opererer med fryktelig lang leveringstid, og en del av de billigste lyktene er meget tvilsomme med tanke på kvalitet. Man får stort sett det man betaler for. Netbutikken 4Sevens.com er seriøes og sender gratis over hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte P3D fra fenix-store nettopp. Men er det mulig å kjøpe/bruke oppladbare batterier/ lader til disse lyktene? Hadde vært kjekt, da jeg ikke liker bruk og kast mentaliteten som råder..

OBS!!!

Har en P3D selv, og har prøvd å stappe et oppladbart batteri nedi uten hell. Oppladbare 123 batterier har marginalt større diameter enn vanlige, og vil derfor ikke passe!

Det er mulig man kan få plass til ubeskyttede, man da må man være obs i sitt valg av lader samt ikke tømme batteriene for mye.

Veien å gå kan være å kjøpe et 17670 batteri. De har samme diameter som cr123 batterier og er dobbelt så lange, men har lavere V og større mAh.

Det vil vel i praksis si lengere driftstid, men at det f.eks for Fenix P3D lykta ikke vil være mulig å kjøre turbo-mode.

"17670 battery - 17mm x 67mm - about the size of two CR-123a batteries, but less overall voltage, 4.2v max vs. 6v max from two primary batteries"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to meget gode lykter, den ene er en Led Lenser T7 til under 500 kroner.

Den er meget bra. Og hvis en tar prisen i betraktning alts[ under 500 kroner....eksepsonelt bra!

Jeg har og en Surefire M3T. Og det er en ekstrem lykt til en ekstrem pris. Den har kort brukstid og sluker lithiumsbatterier. Fordelen er at den ikke p[virkes i stor grad av ekstrem kulde.

Hvis noen er interessert selger jeg min M3T for 1500kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.