Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Chairkit og slitasje på underlaget


hawearl

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt chairkit´en i kombi med downmat på 3 turer og har blitt svært glad i det.

(Mine turer involverer ofte kano, så vekt er ikke alltid det viktigste :D )

 

Når jeg bruker det kommer brettene på de samme stedene hver gang og da lurer jeg på om dette på sikt vil slite ut matta.

 

Er det noen som har noen erfaringer etter lang tids bruk av charikit´en ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har tilført en ekstra dimensjon i turlivet for meg. Har litt kranglete hofter iblandt - spesiellt etter lange turer eller lange dager i kano. Så den ekstra komforten er kjærkommen.

 

Men om det sliter ut matta i brettene så er det ikke verdt det lenger..

 

(tviler forsåvidt at exped hadde solgt dette dersom det viste seg at så var tilfelle..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har downmat 9 dlx og Chair kit. Har aldri reflektert over at det kan bli problemer. Ser ingen slitasje- eller gnagemerker på mitt underlag. Har i alle fall 20-30 leirdøgn i stolen. DU kan jo passe på å veksle mellom å legge inn den lyse eller mørke siden opp. Da blir kanskje eventuell slitasje mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hvilket inntrykk har du av slitasjen på matten nå? Merker du noe på matten? Har du brukt stolen i lyng eller steder der matten ikke utsettes for skarpe kanter? Har selv investert i en Exped chair kit, men er spent på hvordan det er å bruke stolen i f.eks lyng og andre steder som potensielt kan punktere matten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært forsiktig med hvor jeg har brukt den og unngått skarpe kanter o.lign. Fungerer utmerket. Antatt brukt ca 45-50 ganger. Ingen tegne til svakhet noen steder. Gull verdt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ser det er noe slitasje på kiten min. Jeg har også slitt med vekten min, antakeligvis, for av og til å sklir reimene ut. Jeg vil vurdere å sy fast reimene, så jeg slipper å ramle bakover når jeg sitter med en kald øl utenfor teltet.

 

Opplevd dette? At det løsner i reimene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært spesielt skånsom mot underlaget og har satt "stolen" der det passet stort sett. Sitter meget godt tilbakelent i stolen under tarpen. Noe synlig slitasje blir det etterhvert men ikke noe katastrofalt. Bare kosmetisk skade så langt.
Heller ingen punkteringer foruten da jeg la underlaget (med stoltrekk) oppå en brennenende myggspiral i sommer. Fikk lappet dette greit sammen og nå er det like tett igjen.
Aldri opplevd at reimene brått løsner men det er litt "sig" over tid så jeg må etterstramme litt av og til. Når jeg ligger i teltet bruker jeg gjerne reimene for å stramme opp litt så hodeenden heves til komfortabel lesehøyde. Det ramler ikke sammen da heller. Deilig å avslutte kvelden i teltet med et kapittel eller to fra en god bok mens man ligger komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.