Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Doublemat Evazote rapport? - Utskilt


Anti

Anbefalte innlegg

Exped Doublemat Evazote (2x1m). Tenkte den skulle erstatte min gamle Bamse (halve vekta). Evt også som "footprint" til telt, teste i hammock (inni eller som "underquilt"?!), picknikteppe ++ Spennede sak.

http://www.outnorth.no/no-exped/doublemat-evazote.php?group=prod_prod_grp-s1/1797

denne er jeg veldig interessert i å høre mer om, du legger vel ut full rapport om en stund?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

Har fått testet dette underlaget på noen få turer nå. Min idé om å bruke det ifbm hammock vil jeg ihvertfall legge på hylla. Men ellers er det relativt lett, veldig solid til å være 4mm, flott som bunn i teltet og såpass mykt at man kan brette det flere ganger og få en god sittepute. Det var også kjekt å ha når jeg lå på snø under åpen himmel. Da ble det god plass til å stå i sokkelesten ved siden soveposen+Downmat. Det blir levert med trekk så man (forhåpentligvis) holder det tørt om man har det utenpå sekken. Alt i alt er det et bra produkt, men jeg savner egentlig den gamle Bamsen. Men det skyldes kanskje bare nostalgien...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i noen år brukt den tynnere varianten med tett duk på den ene siden:

 

http://www.exped.com/norway/en/product-category/mats/multimat

 

Det har etterhvert blitt standardutstyr på alle typer turer, som sitteunderlag, teltgulv og under oppblåsbare liggeunderlag.

 

Den bruker jeg også, den er praktisk og allsidig, "multimatte" er en god betegnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Multimat kjente jeg ikke til, men den så jo fin ut. Doublemat er tykkere og vil også fungere som en ren erstatning for Bamse. Doublemat har ikke festene i hjørnene og er noe tyngre enn Multimat. Bruksområdet blir jo veldig likt. Jeg skal prøve å stå i mot fristelsen til å kjøpe en Multimat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.