Gå til innhold
  • Bli medlem

Stryken->oslo med 2 små barn (2 år og 5 år) anbefalet?


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

sliter litt med tid og ser att sommeren går fort forbi :(

så tenkte og reise lørdags morgen opp til stryken (kjøre) og så sykkle en stykke på lørdag og ta resten på søndag. (blir nok en sein kveld)

han på 5 år sykkler selv og sykklet fint 18km sist helg så det tror jeg skal gå greit.

Men ser att det er rimlig mange høyde meter i starten noe som har sykklet og har erfaring?

det her blir jo med sykkel vogn og telt osv,blir det ekstremt tungt? har med fruen og så blir 2 voksne men blir så utrolig mye utstyr når man skal være 4 vs meg og barna.

 

Vurdere og ta med meg kun han eldste på 5 og sykkle,da blir det litt enklere med lite telt på 1kg og 2 lette soveposer osv,trenger da kun sykkel + sykkel vesker vs sykkelhenger (som og veier 14 kg)

 

han på 2 år sykkler litt selv (balanse sykkel) men det blir i går fart så blir nok mest sittende på han :)

 

noen tips? hva tenker folk? hadde egetlig tenkt flere dager men ser ikke ut som jeg får tid til det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dere belager dere på å bruke tid(nistepakker, tursnacks osv), så går det bra. Man må vel kanskje gå en del i oppoverbakkene, og far får svetta godt :).

Etter at man har kommet seg litt opp i høyden, så er jo en solid distanse til Oslo for en 2 åring riktignok med mest nedoverbakker, minstemann bør kanskje ha mulighet til å flyttes over i sykkelvogna for å tilbakelegge litt større avstander?

 

Hørtes ut som en bra tur! Alternativet er jo selvsagt å bare komme seg tilbake til bilen på Søndag, så slipper dere å reise så langt. Da vet du bedre, og er bedre forberedt til neste tur også.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

nei,det ble ikke det

er litt irritert over det der egentlig,føler til tider min bedre halvdel driver med sabotasje til tider alltid noe annet som skjer.

det ble eller tur hjemmefra (skytta) og til skredderudtjernet det tok jo sin tid det og da alle ble med :) (11 km og 4 timer)  hjemm igjen var det 3 km med stort sett nedover (brukte 1 time) blir nok en gutte tur til neste år med han eldste på 5 da får han seg sykkel med gir (http://www.islabikes.co.uk/products/bikes/item/beinn-20-large)

 

 

 

gammle er guttene dine?

post-9803-0-65184400-1415280927_thumb.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

@svingen : hvorfor islabikes? Foreløpig er min toåring på notabike, men greit å sondre terrenget for senere sykler når de kommer litt opp i alder=)

 

 

det starter heldighvis og bli bedre sykler til barn nå,men når jeg kjøpte til junior på 3 år (3 år siden) var det ikke så veldig mange lette barnesykkler og dem som var let var ikke bra laget til barn,så syns egetlig det bare var islabike som fungerte (det er og satt det veldig på spisenn folk har jo sykkle uten islabike før og da) utrolig fornøg med islabike og syns ikke det gjør noe og bruke noen tusen (bllir vel 3 tusen ca) når junior sykkler så mye som han gjør,men det er jo opp til hver enkelt hvor mye penger man vil bruke på ting,kjøper eller skiklig sykkel til han og reise på sykkel turer enn og reise på hotell ferie osv så er jo snakk om prioritering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.