Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntett ryggsekk? Ca 40 liter.


Catwoman

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg vil fornye "mellom-sekken" min, en Norrøna 38-liter som er den jeg bruker mest av sekkene. Eneste jeg har savnet på favorittsekken min er at den er vanntett, finnes det noe særlig med vanntette (eller svært godt vannavstøtende) sekker i den størrelsen der ute?

Mine to favorittsekker er av merket Norrøna og Osprey, de sitter godt på ryggen min. Bergans sekk har jeg vært mindre fornøgd med pga passform, og ikke minst at ene Bergans sekken jeg hadde slapp vann inn men ikke ut. Ble alltid en god dam i bunn på den i regnvær, vil ikke ha det igjen!

 

Så altså; vanntett sekk; størrelse 38 - 42 liter som også har feste til isøkser og gjerne noen praktiske utenpå-lommer og andre kjekke feste-punkt (feks hjelm)? Tips tas imot med takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har brugt en Hyperlite Mountain Gear Windrider i 2 år nu. Sidst på en tre ugers tur i White Mountains. Ikke 100% vandtæt men tæt på. Gode netlommer, god afstivning i ryggen, god slidstyrke i en letvægtsrygsæk (deres cuben er limet på polyester) og god vægtoverførsel til hofterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt ærlig gått for en lett og god sekk og brukt pakkpose/plastpose/søppelsekk. Du sier at du liker Osprey. Talon 44 er en sekk jeg har mange års god erfaring med og som er oppsiktsvekkende slitesterk, presterer langt over det jeg forventet, både mht. komfort, men kanskje særlig slitestyrke, spesielt med tanke på at det er en sekk rett over kiloen. Stoffet er ganske tynt og nesten teltduklignende, så det tørker svært raskt, antagelig mye takket være at den suger lite vann. Annet stoff i bunn som er ekstra slitesterkt, men også ekstra vannavstøtende I tillegg sitter jeg med en subjektiv oppfatning av at den tåler ganske mye vann. Kan ikke huske å ha opplevd at ting i hovedrommet har blitt vått. Kommet en ny versjon nå, men vil tro eneste store forandringen er fargen. Grensen for meg går vel rundt 12-13 kg med den, tror det har mye å gjøre med den smidige aluminiumsrammen sekken er utstyrt med. Må dessuten ikke glemme gode festemuligheter. Trygt og godt kjøp og attpåtil ganske god pris, rimeligste blir vel fjellsport med fjellforumrabatt til under tusenlappen. Løp og kjøp  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.