Gå til innhold
  • Bli medlem

Prismebriller/ Belay glasses


bareole

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på ukikk etter et norskt nettsted/ leverandør av belay glasses/ prismebriller som er beregnet for sikrere i klatresammenheng. Brillene forhindrer nakkeskader når sikereren må stå å se rett opp mot klatrer over en lengere periode.

Er det noen som kjenner til hvor man kan kjøpe slike? Et kjent merke er CU Belay som jeg vet har vært solgt på Klatreverket i Oslo tidligere, men som ikke er i salg der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Ser at du ikke har fått noe svar, så kanskje de ikke finnes i norske butikker. Har sporadisk brukt disse ett par år nå : http://www.belaggles.com/Belaggles-belay-glasses.html

Bestilte direkte fra web siden, egentlig for å teste dem ut. Det første eksemplaret kom aldri frem og de resendte gratis nytt par.

Det er mulig å mekke "lese på senga briller" eller bruker dem opp ned og det er jo billig alternativ.

De brillene jeg har brukt virker solide, bra og klart synsfelt. Mulig å ha dem ytterst på nesen for oversyn tidlig på ruta. Plasten og designen er jo litt klumpete, ikke er de superlette heller og kulhetsfaktoren kan diskuteres, men nakken har det uten tvil mye bedre og det tok ikke lang tid å bli vant til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.