Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag


Gronlund

Anbefalte innlegg

Annonse

Veldig bra underlag. Dunet gjør at det blir god isolasjon mot underlaget. Godt og varmt. 

Jeg angrer litt for at jeg ikke kjøpte den bredeste utgaven. Ellers opplever jeg at det er mest behagelig å ligge på når det ikke er blåst fullstendig opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte nettopp Thermarest XTherm Large hos www.rockcreek.com. Hos dem koster den litt over 1000 kr sammenlignet med f.eks. Oslo Sportslager som tar hele 3000 kr! Hos Amazon.com koster den også rundt 1000 kr. Med porto ble det 1446 kr, og selv om jeg evt. må betale toll sparer jeg mye penger i forhold til å kjøpe underlaget her hjemme. Gikk altså for den største utgaven da min erfaring er at underlaget aldri kan bli bredt nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere om du slipper fortolling, men postens fortollingsgebyr er 270 kr på varer over kr 1000 og så kommer mva på 361,5. Totalpris om du må betale for alt = 2077. Med fjellforum-rabatt hos fjellsport blir prisen 1950.75.  Jeg betalte 1721 på tilbud i Januar. Det står og faller på om du slipper helt eller delvis unna fortolling/mva gjennom posten eller annen speditør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. kjøpet ble refundert! Fikk en mail fra rockcreek.com hvor det b.l.a. sto: I am writing to inform you that your Rock/Creek order has been canceled. Unfortunately, the NEOAIR XTHERM [ Reflex Gray / Gray – L ] you ordered is not available due to an inventory discrepancy.

 

Pengene er refundert og er tilbake på kontoen. Det er slik at du kun har medium som største versjon, @Mrplaff ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk kredittkortet litt varmere enn det pleier, for jeg kjøpte liggeunderlag og en lettere og varmere dunsovepose. Jeg hadde tenkt å kjøpe liggeunderlaget hos fjellsport.no, men alle de brede (63 cm og bredere) var ikke på lager. Jeg kjøpte derfor Thermarest NeoAir Venture (Large) hos Sportsnett. De hadde visst nettopp fått den inn til butikken, for ekspeditøren i kjelleren hadde ikke hørt om den. Kjøpte også Thermarest Neoair pumpsack, og med DNT-rabatt kom herlighetene på 1443 kr. Det eneste som bekymrer meg bittelitt er R-verdien på 1.8; det forklarer muligens at den ikke er blant de dyreste Thermarest-underlagene. Jeg skal uansett teste den ut på en høsttur, og soveposen blir Rab Ascent 500 Leaf som jeg kjøpte hos fjellsport.no (nedsatt i pris). Den bør varme såpass i høstkulda at den kompensererer for den lave R-verdien til liggeunderlaget. Gjør den ikke det, så bør jeg kanskje gå til anskaffelse av Thermarest Ridgerest Solar som også kan fungere som beskyttelse for Thermarest NeoAir Venture. Men da begynner det å bli mye å drasse med seg på tur, og skal jeg få plass til celleplastunderlaget må den stroppes på under sekken. Til gjengjeld bør jeg ligge svært behagelig i teltet! Tok et bilde av Thermarest NeoAir Venture i MSR Hubba-teltet, og den passet etter beregningene som hånd i hanske. Den fyller hele bredden i teltet, men jeg har noen cm å gå på i lengden. Der vil jeg legge småting, klær o.l.

 

Sk8yQTFE.jpeg

Spørsmålet er om det var kanskje en liten tabbe å kjøpe underlaget med så lav R-verdi? Om sommeren bør det gå helt fint, og tidlig høst, men kanskje ikke i overgangen til vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.