Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med Mammut Kompakt Bivi?


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Grevling trekket ofte men savner at det er vanntett hel vegen, så kom over dette: http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/tilbehor-soveposer/mammut-kompakt-bivi-dark-orange-black-195.html

Er det noen her som har prøvd det eller har noen formeninger om det?
Har allerede lagt det til på fjell sport, men morro og høre om noen har testet det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsøkt et par lignende produkter som soveposen puttes inni som denne, men min erfaring er at det blir altfor tett og at det fort blir kondens og fuktig på innsiden. Verstingen er den gamle Jerven Original-duken min hvor soveposen blir gjennomvåt etter en natt. Det er jo gjerne seinhøstes og i kald og fuktig vær at en har bruk for yttertrekk, og det er samtidig under sånne forhold kondens oppstår lettest. Kanskje en GoreTex-duk kunne klare oppgaven, men jeg har altså ikke funnet noe fullgod løsning på yttertrekk enda.  Noe av problemet er vel at en tjukk høst/ vinterpose er varm inni, men er ganske mye kjøligere mot yttertrekket. Det stiller store krav til pusteevne. Skulle du prøve dette og det fungerer må du si i fra ! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget med den. Er den ment som noe man bruker til daglig eller kun i nødtilfeller ?

Min erfaring med Grevlingtrekk er at så fort den vantette undersiden av trekket vrir seg litt så det kommer på siden/toppen av soveposen, så blir soveposen klissvåt der undersiden har dekket til.

Hvordan da en bivy med tapede sømmer som er helt vanntett vil ha noe annet resultat skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.