Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av sovepose


PFalch

Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger litt hjelp;-)

 

Jeg er på jakt etter en ny sovepose, tre-sesongs.

 

Men det er ikke lett å finne en som er stor nok når jeg er 198 cm høy og brei over skuldrene.

Noen som har noen anbefalinger?

 

Mvh

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dun eller syntet? Hvilken prisklasse tenker du deg?

 

Roberts.pl lager poser på bestilling og du kan velge både ekstra lang og ekstra bred.

Second that. Har handlet 4 poser på roberts.pl. Der oppgir du dine egne mål (høyde, bredde, dybde osv :P ) og preferanser i forhold til pris, romslighet, komfortgrenser, om du er frysen osv. og får et skreddersydd tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Western Moutaineering Badger MF. Den finnes i large og x-large versjon hvor large er 200cm og x-large 215cm. I tillegg er posen romslig.

Men WM poser koster litt da. Mulig den må kjøpes fra utland, SPortsnett hadde de før men har kuttet ut WM.

temp rating til - 10. Men det synes jeg er helt ok i Norge for 3 sesongs pose. Veier ikke all verden heller selv om den blir litt tyngre enn de aller letteste posene(men de er for små og trange til deg)

 

http://www.westernmountaineering.com/index.cfm?section=products&page=Sleeping%20Bags&cat=Microfiber%20Series&ContentId=34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter @borgern ang Western Mountaineering. Jeg er 180 og WM posene jeg har er størrelse 183 og de er mer enn lange nok til meg. Så en 200 skulle passe til deg. Har Badger MF og den er god og varm! Den tar litt plass fordi det er vanvittig spenst i dunet, blir litt mer komprimerbar i vrengt tilstand, Badger veier veldig lite i forhold til varmen.

Trenger du ikke en så varm pose kan du se på WM Megalite, den er ratet til -2, veier bare 710g i 183 lengde, den er like bred som Badger. Tynnere stoff enn Badger, men men er mye mer komprimerbar og kan pakkes liten i f.eks en 13l ultralett kompresjonssekk fra Exped. Megaliten jeg har lar seg komprimere bra i dette trekket, Badger får jeg med litt strev stappet nedi 13 literen, men den er ikke komprimerbar. Som du forstår så har jeg flere WM poser..har du først en, så ønsker du deg fler..

Bor du i nærheren av Sverige, eller kjenner noen der så kan WM poser kjøpes ganske gunstig hos outnorth.se om du får den sendt til en bekjent. Jeg fikk f.eks min Megalite for ca 3000,- på den måten, her i Norge koster den 5300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.