Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppsesongen for fjellturer begynner nå - hvilke planer har du?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse

Det blir stort sett i nærfjellene mine jeg legger helgeturene til fjells i høst. En jeg ser fram til med både spenning og glede er en "jobbtur" opp i Etnefjellene siste helg i september til Løkjelsvatnhytta. Der blir det liv med 30 tenåringer i sin beste alder og faktisk er det over 20 jenter i valgfaggruppa jeg underviser i år. Det er morsomt! Håper på tørt vær for da tar vi stigene opp :)

 

DSC02923.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å gå fra Skjomen til Abisko. Noen som har  tatt turen?

 

Kan bli bra det. Jeg gikk fra Narvik til Sulis i fjor, men akkurat det området du skal i - på Norsk side - er jo fantastisk flott. Jeg er ikke så kjent der, men skal dit en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynder ferien i næste uge, og sætter kursen mod Narvik hvor familien bor.

Har løse planer om at tage på fjellet ved skjommen og ind ad mod riksgrensen, samt en tur til lofoten (da jeg endnu ikke har være tder)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe særlig ferie igjen, men håper på å få gått en tur på Hardangervidda i begynnelsen av september. Kanskje også dukke opp på koordinattreffet hvis det klaffer.

 

Skulle gjerne hatt en helg i jotunheimen også, men spørs om det er mulig å få inn i kalenderen. Vil helst ha finvær der og da blir det fort vanskelig å finne en helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stort sett i nærfjellene mine jeg legger helgeturene til fjells i høst. En jeg ser fram til med både spenning og glede er en "jobbtur" opp i Etnefjellene siste helg i september til Løkjelsvatnhytta. Der blir det liv med 30 tenåringer i sin beste alder og faktisk er det over 20 jenter i valgfaggruppa jeg underviser i år. Det er morsomt! Håper på tørt vær for da tar vi stigene opp :)

 

 

 

Ikke det verste området å være i det. Jeg fikk friluftslivet inn med tskje nede i Grindheimstølen rett nedenfor hytta. Et aldri så lite paradis midt i Etnefjell.

 

Spørs om jeg ikke må nedover til høsten og ta meg en jakttur i området.

 

 

 

Til høsten blir det stort sett mindre turer og kanskje noen langhelger nå. Jeg for min del gleder meg nå igjen til pudderøktene på badekarskiene og håper gjerne på pudderføre allerede i oktober. Men to av ungene tar jegerprøven rett før jaktstart så forhåpentligvis får vi ihvertfall én tur etter rypa før snøen kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke på Saltfjellet sist i juli, blir det Sulitjelma i morgen med vandring sørover, kanskje til Hattfjelldal. Blir å gå på norsk side av grensesømmen.

Dette blir en fortsettelse etter at Nordkalottruta er unnagjort, så får vi se hvor man til slutt ender opp. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ofte høstferieuken i de sveitsiske alpene, men budsjettet er for lengst spist opp så det ender nok med mer lokale forhold her på østlandet. Sannsynligvis blir det noen turer med utgangspunkt i familiehytta i Gudbrandsdalen. Solfylte morgentimer i Nordmarka etter en frostnatt er heller ikke å forakte, men det er jo et par måneder frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første delmål for en vellykket utendørssesong etter mye skader og ryggoperasjon og dill er en tur til Gaustadtoppen med fattern på torsdag som kommer. Hvis været holder.

Det er to FF treff jeg har siktet meg inn på, sommer/høst-henget og koordinat-treffet. Sjekket koordinatene på google maps og landet midt i Brasilianske Amazonas så det synes jeg er et spenstig valg av organisatorene. Forhåpentligvis blir det andre turer også, men jeg er som noen vet allergisk mot vinter, kulde og rett fram ski så spørs nok om det ikke blir litt krampeaktig for å prøve å få noe ut av sesongen i det hele tatt før djevelens klør kaster det hvite teppet over land og folk. Fysjameg.

 

SIkler litt på en tur opp på Spanias høyeste fjelltopp, Teide, ved juletider, men det er høyst usikkert. Kommer litt an på flypriser mellom kanariøyene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.