Gå til innhold
  • Bli medlem

Besseggen med liten hund


MBK

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi hadde med en coker spaniel forrige helg . Han var ganske vimsete (10 mnd) og han stressa en del og vi måtte hjelpe han med å løfte han litt over selve eggen.

Men fungerte fint så lenge man har på sele får da har man noe å løfte i :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid greit å ha med potesokker på slike turer. Jeg har en hund som sjelden blir sår (dette er individuelt), men dersom det skjer er det veldig kjekt å ha sokker(og kanskje fett) tilgjengelig. Dette gjelder også dersom han skulle få kutt/skade på foten. Sannsynligheten er da høy for at hunden kan fortsette turen etter noe førstehjelp, isteden for den må bæres ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Viktig å være "føre var" med hundene akkurat som vi ville vært med oss selv.
Altså bør potesokker absolutt med på slike turer, man vet aldri.
I tillegg har jeg med litt elastisk bandasje (om det skulle bli noe kutt eller lignende) og god salve til potene (aloe vera propolis,som fungerer like godt på sår som til potene og til såre føtter eller småsår på oss tobeinte)
Jeg har opplevd og gå forbi turgåere som har sittet med hund med oppkutta poter og ikke hatt med seg hverken sokker,krem eller bandasje. da har det kommet godt med at jeg har hatt med litt ekstra,så har de kommet seg videre og ned igjen de også.
Konklusjon blir å absolutt ta med både potesokker og en god krem som ett minimum på en slik tur.

Våre 3 hunder er så vant med å gå i alt av terreng på lengere turer at potene hittil har tålt alt mulig, men også her har vi alltid med det jeg nevner over, har til dags dato kun trengt sokker på skaresnø.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.