Gå til innhold
  • Bli medlem

Zip off bukse


snooze

Anbefalte innlegg

Annonse

Har en bergans holte(mener den heter det) som jeg kjøpte tidligere i sommer. God og lett bukse, egnet til sommerbruk.

mange lommer, stoff tørker lett. Føles ikke stiv ved glidelås som jeg har opplevd med en tidligere zipoff.

brukte den på alle turer i sommer. Shorts om dagen og langbukse om kvelden. Slapp jeg ta med en av hver.

veldig fornøyd med den så langt. Kjøpt på salg hos xxl for 600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TNF Paramount Peak

Finnes i en versjon 1 og 2

Forskjellen er at V1 har litt mer "sidevendte" fremlommer som er bedre å henda i, V2 har åpningen mer ovenifra. Lårlommene på V2 har bare åpning av lårlommene fra en side slik at klaffen ikke åpner helt. V1 har en låsing av det innebygde webbing belte som jeg liker litt bedre enn V2.

Jeg har begge modellene og har brukt de mye i sommer, og er godt fornøyd med de, jeg liker faktisk V1 best. Litt vid passform og behagelige å gå i.

Fargekoding på glidelåswne gjør at du slipper å lure på hvilket bein som passer hvor når du skal ha de på.

XXL har hatt begge modellene i sommer, snittprisen har lagt på ca 600 men har vært høyere og lavere

TNF er litt stor i størrelsen generelt på bukser, så jeg har gått ned en størrelse i forhold til andre merker, men beinlengden i "regular" er kortere enn andre merker noe som passer meg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et hav å velge i for menn. For damer er de nesten ikke å oppdrive...

Mulig det ikke er så populært for damer med store bulende lommer på lårene.

Dattera mi kaller meg japansk turist når jeg fyller dem med opp........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik bukse fra Lowe Alpine som jeg kjøpte på butikken til turistforeningen for et par år siden. 

Lett og behagelig bukse, er laget av 100% nylon og tørker veldig raskt hvis den blir våt.

Det er sjelden jeg tar av beina, men den ble innkjøpt på grunn av sterkt press fra familien. (Jeg bruker nesten aldri shorts.)

Jeg bruker den stort sett bare på småturer og i kanoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dra ut å lete opp disse anbefalingene og se/prøve.

Både Bergans, Lowe og TNF.

Gikk over vidden i Bergen før helga og så en med den Bergans buksa som kunne henges opp i tillegg til zip-off.

Så var det dette med passform da. Må prøves.

 

Takker for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette buksestyret tar jo aldri slutt. Når jeg har kjøpt meg en bukse jeg er rimelig fornøyd med.....så oppdager jeg hvor praktisk det er med glidelås også i siden på de avtagbare bena.....så jeg slipper å snøre av meg skoa når shortsen skal " på ".
 

Sukk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes en plass hvor man kan få sydd turutstyr etter ønsker og mål?

Vil riktig nok ikke koste 300kr slik som TNF zip off buksa jeg kjøpte da...

Men blir kanskje uansett billigere enn alle de buksene man etterhvert har og bare er sånn passe fornøyd med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

 

Noen damer som har North Face M Paramount Peak ll Conv Pant?

Den ligger til 549 på fjellsport nå men er ei herrebukse og jeg lurer på om str S kan passe ei dame i str 40.

 

 

Prøvde den buksa sist uke, ble returnert (mest fordi den var feil størrelse). Kjøpte heller ei Salomon Wayfarer Zip bukse hos outnorth.no.

Ei deilig bukse med god stretch, kan absolutt anbefales. Vil si at den er ganske slim-fit fra knærne og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den buksa sist uke, ble returnert (mest fordi den var feil størrelse). Kjøpte heller ei Salomon Wayfarer Zip bukse hos outnorth.no.

Ei deilig bukse med god stretch, kan absolutt anbefales. Vil si at den er ganske slim-fit fra knærne og opp.

Takk for tips. Synes damemodellen ser lav ut i livet, og i herremodellen er minste str 46, hvilket jeg ikke aner hva tilsvarer i damestr :) Men sjekker litt videre. Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt ExOfficio sin bukse i sommer med Insect Shield (innsatt med permitrin) som hindrer insekter å bite/stikke. De dør faktisk, hvis de prøver (har sett med egne øyne). http://www.solvkroken.no/produkter/friluft_0/exofficio_bekledning_0/bukser/ 

 

Buksen (herrebuksen) er meget behagelig i bruk. Strikk oppe som holder den på plass, belte bør brukes hvis litt tyngde i bukselommer. Buksen jeg har testet i sommer er godt romslig, romsligere enn Bergans Imingen nevnt ovenfor. Bakdelen synes jeg er at den er for lys. Den ser fort skitten ut. Skulle ønske å sett den i en mørkere farge. Buksen tørker fort hvis den blir våt.

 

PS. Jeg har fått ExOfficio-bekledning gratis levert fra Sølvkroken/Nordic Outdoor for test i sommer. Så er det sagt. :)

 

DSC00343.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Imingen-bukse som Bjarne nevner ovenfor (damemodell jeg har). Helt ok bukse, men synes kanskje den er litt tung + at den virker klam om man bruker den innendørs på hytta f.eks. Helt grei til utendørs bruk dog. Ganske høy i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.