Gå til innhold
  • Bli medlem

Kyrgyzstan


Britt Scheflo

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei :-)

 

Var der i to uker for noen år siden. Helt fantastisk flott land! Ta kontakt med Trekking union Kyrgystan, deres turistforening, så kan sikkert de svare på spørsmål :-) Koster nesten ingenting å bli medlem heller om du ønsker det, og de trenger støtte. Vet det har vært endel uroligheter der, så jeg ville også hørt med UD.  

Mailadressen til "TUK"  er [email protected]   .

 

Trygve  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg var i Kirgisistan i 2008. 

 

Da i en tur organisert av DNT, såvidt jeg vet så har de fortsatt denne organiserte turen.

 

Du kan lese om turen min her:

 

http://tarjeiskrede.blogspot.no/search/label/Kirgisistan

 

Vi gikk en rute i Tien Shan-fjellene, eller Himmelfjellene. Veldig flott og vakkert, men også ganske likt Norge (bare høyere oppe).

Som Trygve (Teedjay) sier så kan det nok være lurt å ta kontakt med Trekking Union Kyrgyzstan, det største problemet du nok vil oppleve vil være kommunikasjon (med mindre du snakker russisk).

Det er svært få der som snakker engelsk.

 

Jeg kan sikkert hoste opp noen tips litt senere, men hvis du har noen konkrete spørsmål så ville det hjulpet.

 

Du kan forøvrig få tak i kart over Kirgisistan hos DNT.

 

Når det gjelder uroligheter så er det greit å sjekke med UDI på forhånd ja, men når jeg var der så var mesteparten av uroen sentrert rundt Osh-området.

 

Tarjei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.