Gå til innhold
  • Bli medlem

Msr Pocket rocket komb. Med Primus litetech trek kettle?


Anbefalte innlegg

Siden 2 har dårlige erfaringer med cruxen må jeg si at min tenner hver eneste gang og har enda ikke slukket uten at jeg har bedt den om det. Kjøpte den som en del av weekend he settet. Godt fornøyd. Til nå brukt utelukkende til vannkoking.

Dette er tydeligvis en primus som deler folket:) Ikke lett å bestemme seg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaffet pocketrocket nettopp, skaffer litech kjelen ved neste korsvei. På G-Max selger de også en brenner fra Kovea med gryte som et sett. Brenneren er enda lettere enn de andre som er nevnt her. Kan finne link i morgen.

Godt fornøyd med pocketrocket. Er kritisert for å gi mer CO enn andre tilsvarende brenneren. Dette tror jeg bare blir et reelt problem hvis du fyrer lenge i telt med kjele på og uten lufting. Hvis du vil det da.

Jeg kommer til å bruke pocketrocketen i teltet, en morgenkaffe før jeg er ute av posen er luksus på tur. Lufter uansett når jeg fyrer i telt.

For mye CO kommer av avstanden mellom brennerhodet og kjelen. Avstanden er avgjørende for forbrenningen. Dette er visstnok forbedret på microrocket.

Kjelestøttene på min pocketrocket fungerer veldig bra på kaffekjelen fra mitt gamle Trangiasett. Brenneren kommer i en trekantet plastboks som akkurat passer oppi kjelen. Gassboksen må tas ved siden av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet pocketrocket nettopp, skaffer litech kjelen ved neste korsvei. På G-Max selger de også en brenner fra Kovea med gryte som et sett. Brenneren er enda lettere enn de andre som er nevnt her. Kan finne link i morgen.

Godt fornøyd med pocketrocket. Er kritisert for å gi mer CO enn andre tilsvarende brenneren. Dette tror jeg bare blir et reelt problem hvis du fyrer lenge i telt med kjele på og uten lufting. Hvis du vil det da.

Jeg kommer til å bruke pocketrocketen i teltet, en morgenkaffe før jeg er ute av posen er luksus på tur. Lufter uansett når jeg fyrer i telt.

For mye CO kommer av avstanden mellom brennerhodet og kjelen. Avstanden er avgjørende for forbrenningen. Dette er visstnok forbedret på microrocket.

Kjelestøttene på min pocketrocket fungerer veldig bra på kaffekjelen fra mitt gamle Trangiasett. Brenneren kommer i en trekantet plastboks som akkurat passer oppi kjelen. Gassboksen må tas ved siden av.

Mye bra info her, takk[emoji106]Microrocket hørtes spennende ut. Skal se litt på den, så kan det fort bli Litetech kjele og stekepanne selvom vekten ikke er av de laveste. Msr titan er "drømmen", men den er dyr..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.