Gå til innhold
  • Bli medlem

Potesokker og ulvekloa?


Eli

Anbefalte innlegg

Annonse

Hva med å bruke kortere sokker, som stopper under kloa. Kjøper mine hos Jan Reinertsen (Seleverkstedet)

Bruker de ikke så ofte, men de sitter godt og kommer ikke i konflikt med ulvekloa. Hverken på Shibaen eller Malamuttene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å plassere stramminga på oversiden av kloa, men synes at det har lett for å gli ned, og gi gnag. Endte opp med å feste de under kloa sist gang, men synes de sitter litt rart. 

 

 

Har brukt sokker fra doogbooties, og det virker som lengden er for lang til å feste de under klo, og for kort for over kloa (de fungerer veldig bra på bakbeina). Har litt andre sokker, så kan teste ut om noen passer bedre. 

Takk for tips om korte sokker fra Seleverkstedet, skal prøve ute noen av de og. Synes sokkene sitter litt rart når jeg fester de under kloa, hjelper sikkert å prøve kortere sokker. 

 
Nå bruker vi potesokker svært sjelden, men vil gjerne være forberedt til neste "krisesituasjon" på tur. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgisk tape ("papirtape") er fint, tape først en runde eller to under ulvekloa, så over. Må ikke sitte så stramt at det hindrer blodtilførselen. Dette holder seg fint på min hund i 7-8mil med løping. Uten har jeg ikke funnet en eneste sokk som passer. De glir fort ned under kloa og legger seg helt under så det blir gnag og sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.