Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett kuppelt med plass til to -tips?


Noli

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt et lett telt jeg kan sitte oppreist i, men som ikke veier noe særlig. Må ha plass til en voksen og ett barn og litt bagasje. Blir neppe brukt på vinteren, men må tåle litt regn og vind, type sommer og tidlig høsten på fjellet. Kan gjerne kjøpe fra utlandet og bruke rundt 5-6000, men veldig fint om jeg slipper unna med mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsport Reinsfjell Superlight er et godt alternativ, uten at jeg har testet det, eller har noen erfaring med det. Veil. pris er 6000kr, men ser du kan få det ned i 5300kr.

Noe jeg har testet, men som ikke nødvendigvis er et fullverdig kuppeltelt, men har de samme egenskapene, er Tarptent Scarp 2. Det har jeg selv, og jeg tror det skal fungere godt til ditt bruk.

For at det skal være et slags kuppeltelt, må du bestille med Crosspoles. Dette gir deg muligheten til å gjøre teltet enda lettere når du ikke trenger et selvstående telt.

Det er også ganske billig. Tipper det kommer på 3500-4000kr inkl frakt og avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tronn: kan du gi meg linker til Tarptent og det jeg trenger? Sitter for tiden på et litt kjipt nettbrett, og er dårlig på å Google da.

Med lett mener jeg vel under tre kg, men så lett som mulig. Volum er egentlig viktigere enn vekt. I dag bruker vi Helsport Nordmarka 2 camp eller hva det heter og er egentlig fornøyde, bortsett fra at det er litt upraktisk å ikke kunne sitte oppreist nå som vi bruker det i mer enn fint vær. Tror det veier rundt 3 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken til siden med info:

http://www.tarptent.com/scarp2.html

Crosspoles får du som alternativ når du skal bestille. Da kan du også velge mellom mesh eller "tett" innertelt. Du kan også bestille begge. Men da blir det en del dyrere. Jeg bestilte mesh, men jeg vet andre foretrekker tett innertelt.

https://www.tarptent.com/cgi-bin/surfshop1/shop.cgi?ud=AAsBDgANAgEFAxQXFx0XHQMFCAUECwMIAggRFAAA&t=main.htm&storeid=1&sortby=categories,itemid&cols=3&c=search.htm&categories=00009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ som ullsokk nevner er Big Agnes Copper Spur Ul 2. Lettere enn Reinsfjell SL(1,5 kilo). Har litt større fortelt enn Reisnfjell og har litt mer max bredde i teltet. Men det traperer så det er smalere i fotenden.

Er teltet jeg har selv og brukes desidert mest, vet ikke hvorfor jeg ikke tok med det som forslag i første omgang.

Må kjøpes fra USA riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ som ullsokk nevner er Big Agnes Copper Spur Ul 2. Lettere enn Reinsfjell SL(1,5 kilo). Har litt større fortelt enn Reisnfjell og har litt mer max bredde i teltet. Men det traperer så det er smalere i fotenden.

Dette ser veldig lovende ut, ja. At det er smalere i fotenden gjør ingenting, vi er en voksen på under 160 cm og en fireåring på 110 cm, så fotenden brukes alltid til oppbevaring av bagasje for oss.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.