Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av sovepose til Børgefjell i august


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om det er noen her som har vært i Børgefjell i perioden rundt midten av august, som kan fortelle hvilken type sovepose som er best å bruke? Holder det med en vår/sommerpose? For min del har jeg kun to soveposer å velge mellom - en lettere sommerpose og en fullskala vinterpose. 

 

Takker for alle svar! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan fint klare deg med en sommerpose, men da kan du måtte belage deg på å ligge fullt påkledd på natta (det funker det også). Et godt liggeunderlag er greit å ha med og f.eks. en fjelllduk fra Jerven eller Helsport kan være bra å ha med som ekstra isolasjon i tilfelle kaldvær. Det hender det er vintervær sommerstid i Børgefjell nemlig ;)

 

15. juli 2013:

P7150444.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ville jeg bare klint til med dette tilbudet:

http://www.gsport.no/produkt/123612/kompakt-3-season-sherwood-dark-spring-195-l

Tror det varer ut uka, men spørs om det er poser igjen da. De har bare to størrelser inne, hvor en er med venstre og andre høyre glidlås.

Den posen ligger vanligvis til 11-1200kr

 

En slik pose vil være fin til det meste som skjer fra sommer til høst. Jeg bruker tilsvarende pose for vår/sommer/høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar så tidlig på morgenen!

 

Den sommersoveposen jeg har på nåværende tidspunkt er en Norheim Fenris. ( http://www.klikk.no/helse/trening/tester/article588751.ece ) Er redd den kan bli for dårlig i dette tilfellet. Særlig når man ser bildet til Bjarne H. S. ;-)

 

Det var et godt tips, Tronn, som definitivt skal vurderes.  

 

Hadde opprinnelig tenkt å gå for sommerposen, og heller kle på meg hvis det blir kjølig. Samtidig er jeg dessverre en frossenpinn, så nå som det sakte, men sikkert nærmer seg avreise begynner jeg å tvile litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har en Helsport Alta Long. I den ligger jeg kun i boxeren selv om temperaturen går rett under null ( ja, den har gjort det i Børgefjell for meg også i første del av august). Den veier vel 2,1 kg i følge Helsport. Den vanlige Alta veier 1,7 tror jeg. Meget gode poser. Jeg legger gjerne litt ekstra vekt i soveposen for å ha det godt om natta :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du klarer deg fint med den soveposen du har om du tar på deg ull over og underdel og et par varme sokker. Anbefaler deg å ta med deg en tynn behagelig fleece balaclava. Selv pleier jeg å sove med en slik når det er kjøligere enn normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.