Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanoårer


Markus S

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg her nå skaffet meg kano, og i den sammenheng er jeg på leiting etter kanoårer.

Jeg er ute etter de årene med vinkel mellom håndtak å selve åren.

 

Noen som hvet hvor dette selges? og kanskje har noen annbefalinger?

 

Hilsen

 

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinkel i hvilken retning?

Jeg kan ikke huske å ha sett kanoårer som ikke er rette, men jeg har hørt / lest at det finnes. Det finnes også kombiårer for kano / kajakk som i noen tilfeller har litt krumning på årebladet. 

Hva mener du eventuelt at denne krumningen skal bidra med?

Her er en tidligere tråd om dette temaet.

http://www.fjellforum.no/topic/23408-lengde-kano%C3%A5re/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med rett teknikk er de mer effektive, særlig i slutten av skyvet. Jeg har aldri klart å bli venn med dem, men det er nok en vanesak. Det har nok med at jeg alltid sitter bak, og det er litt mer tricky å få til J-tak med dem. også vanskeligere å bruke dem som ror når man padler elv. Men det er bare min mening. Det er mange som sverger til dem.

 

Eian, som det linkes til lenger opp er en god og seriøs forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Fikk å beskjed at man sparer masse energi vist man lærer å bruke denne typen åre riktig.

Dette fra en person som har paddlet flere expedisjoner, så skal i allefall prøve denne typen åre.

 

Hilsen Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.