Gå til innhold
  • Bli medlem

forskjell på gass?


roger123

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er nok stett det samme. De fleste bokser inneholder 25% propan og 75% butan (hvorav 1/3 isobutan). Selv bruker jeg gass fra Biltema. Billig og bra.

Det eneste problemet du kan støte på er bokser uten standardgjenging (Fabrikat Campinggaz). Disse er imidlertid uvanlige her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett billigste type gass, eller den som er lettest tilgjengelig når jeg trenger den.

Sett i forhold til de mengder gass jeg bruker så virker nok heller ikke prisforskjellen inn på familiens økonomi. (Bensinstasjoner og båtutstyrsforretninger tror jeg nok er de dyreste.)

Om det skule være noen forskjell på effekten så tror jeg du må teste dette i et laboratorium for å kunne finnen noen forskjell.

Under gryta eller kaffekjelen er det nok helt andre faktorer som spiler inn. 

F.eks. så vil påvirkningen av vind bety mye mer enn både gasstype og brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.