Gå til innhold
  • Bli medlem

Vestlands-fjellquiz


FU

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kandidaten har definitivt bestått :roll:

Har nylig gjort ferdig alle (hovedtoppene) i Masfjorden. 43 stk. Prøver å få med meg en "kandidattopp" over Litlmatrestølen før jeg drar fra Bergen.

http://impact.ii.uib.no/arnt/Peaks/brydalsfjellet.html viser Fossen (nederst)

Matreslottet var jo lett da :?

Blir mer imponert dersom noen tar denne. Hordaland.

post--1-133474407551_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 781
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hiver inn en ny quiz, både enkle og vanskelige kanskje.....

Prøver meg på noen av "dine" topper Svein. :D Var noe der jeg mener å ha sett på bilder, og med god hjelp av kart gjetter jeg:

quiz1: Svartetindane og Kvitegga mer til venstre?

quiz2: Litle Skruven? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver inn en ny quiz, både enkle og vanskelige kanskje.....

Quiz3(første bilde): Lisje Brekketind.

Quiz1(andre bilde): Nils har rett.

Quiz4: Keipen med litt av breen fra Risenosa i bakgrunnen

Quiz2(tredje bilde) Nils har rett igjen. Staven i bakgrunnen.

(Utrolig hvordan den mannen finner fram til fjelltopper han ikke har vært i nærheten av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Blir mer imponert dersom noen tar denne. Hordaland.

Hint;

Sør for Eksingedalen, vest for Teigdalen, nord for E16 og øst for indre Osterfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med deg Arnt er at du har vore på stort sett alle toppar som finst...å leite på sida di blir litt som å leite etter nåla i høystakken!

Når det i tillegg er eit område der eg ikkje har vore, så slit eg...både med og utan kart! Men kanskje andre kjenner denne ryggen? Stuttjukken virker jo å vere bevandra i desse traktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krekling: Bilde 1 er av Snøhornet nærmest, så ser vi såvidt toppen(e) på Kvanndalshestane. Bakerst rager Storetinden opp i skyene. Du står på Hestehornet i Volda, eller et sted mellom Hestehornet og Koppefjellet.

Bilde 2 tror jeg er fra en topp på en av øyene på Søre Sunnmøre. Kanskje Laupsnipa i Gursken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krekling: Bilde 1 er av Snøhornet nærmest, så ser vi såvidt toppen(e) på Kvanndalshestane. Bakerst rager Storetinden opp i skyene. Du står på Hestehornet i Volda, eller et sted mellom Hestehornet og Koppefjellet.

:wink: Ja, dette stemmer; motivet er rett og fotografen står på ryggen mellom Hestehornet og Vatnenipa/Koppefjellet.

Men når det gjeld bilete 2, er svaret ditt ikkje rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Problemet med deg Arnt er at du har vore på stort sett alle toppar som finst..

Så så :wink:

Siste hint; Fjellet bak høyeste punkt på denne ryggen er Store Dustingen / Dystingen v/Dale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
OK Arnt, det hjalp...Skardalsfjellet frå Brattanakken...? :wink:

Veldig bra 8)

Jeg ble litt overrasket da jeg så den. Ikke så mange

"smale" rygger av såpass lengde i disse trakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
tar sjansen på å dumme meg ut igjen, og satser på at bildet til FU er av Vassfjøra/Vassfjørd??

Ligner, men får ikke det til å stemme med dette bildet.

http://impact.ii.uib.no/arnt/pics/nbotn_46vassfjoraH.jpg

Dersom det er Hordaland; neppe Vossahorgene heller (Høga-,Grøna-,Skamdals).

Skipanuten har jeg aldri fått studert, men det er jo så mange slike "butting-to-the-south" topper i Finse-Hardangerområdet som ser slik ut. Bildet er kanskje tatt fra sørvest?

Irriterende, sikkert et veldig kjent fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei, lenger vest enn Skarvet. Og det er ikkje ein "butting-to-the-south" topp, tvert om "butter" den ganske rett mot nord.

Hordaland er vest av Skarvet, med mindre det er en north-butting topp nær Kyrkjedøri. Men jeg regner med vi beveger oss nordvest retning Storskavlen og omegn. Der må jeg melde pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.