Gå til innhold
  • Bli medlem

Til fyrtårnet på verdens høyeste fjell


Martin HJ

Anbefalte innlegg

Annonse

Flott topp!

Synes sønnen din heisen var skummel? Og hvor mye kostet det?

Gikk opp til hytta på (nesten) toppen med sønnen min i fjor sommer, men vi gikk ikke helt ut på toppunktet. Om heisen ikke er for skummel kunne vi jo tatt heisen opp i år og fullført bestigningen. Han fylte fem for en måned siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott topp!

Synes sønnen din heisen var skummel? Og hvor mye kostet det?

Gikk opp til hytta på (nesten) toppen med sønnen min i fjor sommer, men vi gikk ikke helt ut på toppunktet. Om heisen ikke er for skummel kunne vi jo tatt heisen opp i år og fullført bestigningen. Han fylte fem for en måned siden.

 

Det er jo veldig individuelt hva som er er skummelt for små barn, guttungen synes det bare var stor stas og koste seg hele veien bort og opp med vognene :) Prisen er Voksen kr 350,- og Barn kr 175,- tur-retur og for en vei er det Voksen kr 250,- og Barn kr 125,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

@Dag G - Evje: Ja det er en kjempefin tur å ta med små barn på, Adrian koste seg særdeles mye. Han snakket om Gaustatoppen senest idag morges :)

 

@Espensa42: Takk for det :)

 

@Lompa: Nei det er faktisk ikke sååå lenge siden folk begynte å bevege seg på toppturer og utforske de høyeste fjellene her i landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 år senere...

Selv om det er litt "gammelt" rapport..håper jeg på svaret:)

Planlegger en tur midt i juni på tre dager ( fredag-søndag). Hadde tenkt å ta Solstien og Krossobanen.

Har med meg to barn på 9 og 3 år. Hvor langt tid tar turen fra går av Krossbanen? Er den markert? Forstår jeg riktig at vi tar Krossobanen helt til siste stopp. Går tur og tar bannen ned igjen? Blir det en rundtur eller tur-retur på samme stien?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, du får god informasjon om solstien på nettsiden til Krossobanen 😊 

http://www.krossobanen.no/index.php/opplevelser/solstien

Krossobanen har bare en stopp og det er på toppen, det er to vogner som går opp og ned. Solstien er en markert rundtur tilrettelagt for barn og er på 4-5 km, man kommer tilbake til Krossobanen igjen etter endt rundtur mao :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.