Gå til innhold

Det er ingenting her ennå

• Lignende innhold

• Av UTE avdelingen
      Vi er helt nye i Fjellforum, og gleder oss over hva vi ser når vi 'rusler rundt' på nettstedet! Uteaktivitet er det vi lever for, og det å kunne få og dele tips og erfaringer her er verdifullt.
      Områder vi har vært mye i er bl.a. Skrim, Luksefjell, Bamble, Austheiane, Hardangervidda, Femundsmarka og fjellene i Aurlands området. Vi jakter alltid på nye turmuligheter, og turkartet her på Forumet ser spennende ut. 
      Med våre to huskyer drar vi til fots, i kano og på ski - ofte med fiskestang! Hver onsdag klokka 10 deler vi noen av våre turopplevelser på YouTube - og nå ser vi fram til kommunikasjon med likesinnede her inne. 
      Avansert nettsted, så det tar vel litt tid før vi finner ut av alt. Må i allefall hjem til bredbånd, for her på Grenland Sportsfiskeres hytte i Øyfjell er det litt enklere nettforbindelse.
      Gleder oss til kontakt med dere her - hilsen Tove og Kaja
    • Av renzir
      Sitter å har lyst på en Kelly Kettle med Hobo topp. I den forbindelse lurer jeg litt på hvordan dette defineres ift bålforbud osv. Har lest på forumet, men ble ikke helt klokere. Er mest intressert i tolkningen her.

Slik jeg har forstått det er det følgende regler som gjelder nå.
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Sakset fra linken over:
      § 4.Forbud mot åpen brenning og brenning av avfall i småovner
      Åpen brenning og brenning av avfall i småovner er forbudt, med mindre annet følger av forskriftens § 5.

§ 5.Unntak fra forbudet
      Følgende brenning skal likevel være tillatt:
      a)åpen brenning på grillinnretninger og utepeiser med rent trevirke eller kull og uten at dette er til plage for naboer eller andre som oppholder seg i nærheten,
      b)brenning av avfallstrevirke i vedovn, med unntak av impregnert, overflatebehandlet og malt trevirke,
      c)kaffebål med rent trevirke i eller i nærheten av skogmark, minimum 150 meter fra bebyggelse, i perioden 16. september til 14. april,
      d)brenning av mindre mengder skogsavfall foretatt av Bymiljøetaten ved behov.

Hva defineres Hobo'en som, evt hva defineres Kelly Kettle'n som, grillinretning eller bål? Jeg har stor respekt for brannfaren vil bruke denne på steder der det er liten risk. Er det veldig tørt og således fare, dropper jeg den og bruker gassbluss i vannkanten ved en pause i stedet.
    • Av Aldri langt unna
      Det er med et tungt hjerte og en smule frustrasjon jeg søker råd hos fjellforums medlemmer om et lite tilpasningsproblem jeg har med min Philippinske kone. Jeg er en naturelsker og liker å ligge i telt i fjellheimen m.m. Hun har vært her i over et år og vi prøvde noen lette overnattingsturer med telt i fjor, 2-3 km i lett stigende terreng og med en sekk på 6 kg for hennes del. Hun er også av typen som er glad i natur for øvrig. Det gikk forholdsvis greit i begynnelsen og naturgleden var tilstede, men etter hvert har det gått mye tregere. Motivasjon mangler og ubehageligheter som oppoverbakker, vekt å bære og mygg er sterkt gjeldende. Alt dette er en del av det vi kaller naturopplevelser. Siden hun er fra Asia og ikke vant med vår naturkultur skjønner jeg naturligvis at det er vanskelig å oppnå vår form for motivasjon for aktivt friluftsliv. Jeg er dessuten på mitt 59 år og strever selv noe med mine egne tilpasninger, det er derfor litt slitsomt å overbevise andre om verdien og gleden av naturliv. Jeg vil ikke syte, jeg bare lurer på hva man kan gjøre.

• Av andsto
      Hei

Først av alt; imorgen er det 17. mai. Gratulere til alle med dagen som kommer.

Jeg har i noen år hatt en liten fantasi om å bo på fjellet, men aldri gjort noe med det. Men nå er det slik at man blir ikke yngre, og med det har jeg og min fru begynt å leke med tanken litt mer seriøst enn tidligere.

Men det er jo et lite hinder; Hva kan man gjøre for inntekt?

Jeg kan jo starte med å luke ut forslagene som jeg forestiller meg kommer. NAV, blogg, utrolige "bli rik hjemmefra"-jobber, fotografi etc er uaktuelt da jeg ikke anser dette som realistiske inntektkilder for oss.

Vi har ingen mål om å tjene oss rik, men rett og slett "overleve" økonomisk. En inntekt som vil dekke de få utgiftene vi vil ha + noen kroner ekstra.

Er det noen som har vært innom samme tanken eller rett og slett bare har forslag om hva man kan gjøre for å få en inntekt?

Her mottas alle forslag med stor takk. 

A
    • Av Henrik
      Ser Lars Monsen skal komme med nytt program som heter Skjult lenke - logg inn for å se den.

Noen som vet noe mer, rop ut!

Så også programmet på sommeråpent som gikk på nrk i kveld kl. 21.25 19. juli.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.