Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Compact light 2


Anbefalte innlegg

Annonse

Har "billig-versjonen" Halne som nå heter noe annet. Kanon telt som jeg har brukt som "nybegynner" telt. Holdt meg tørr og beskyttet ifra vestlandsvær. Grunen til at jeg nå byttet er vekt og høyde på teltet. Oppgraderte til Kuppel og blir nok et Scarp 2 neste år(har seriøst begynt å se på vekta på sekken).

 

Synes du fikk en veldig bra pris på teltet og 2,5 kg er ikke mye kontra andre tunneltelt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt greit telt, jeg har brukt det på en del turer i svært skiftende værforhold. Ikke veldig høyt under taket men temmelig bredt og romslig for å være et 2-manns. Skal ikke gå god for bombesikker kvalitet ala Hilleberg i denne prisklassen men "mye for pengene" er det absolutt. Tetter ikke godt nok mot bakken til å være et ordentlig vintertelt men svært god vanntetthet på duken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede ett lettere telt, men det er mer upraktisk i pakket tilstand og glidelåsene er veldig spinkle. Ikke er det plass til noe i forteltet heller.

Gleder meg til den sinnssyke varmen vi har i Bergen akkurat nå roer seg litt så man kan røre seg ut uten å smelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har du fått testet det ut nå Gnukk_og_ute? Vurderer å kjøpe dette teltet selv, så hadde vært greit å høre hva du syns? Tenker blant annet å bruke det her i Bergens området.

Må innrømme jeg ikke engang har fått slått det opp enda. Har blitt litt få overnattingsturen og på de som har vært har jeg prøvd ut hammock. Neste tur blir med dette teltet forhåpentligvis innen en uke så kan gi beskjed da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det har jeg gjort selv flere ganger. Høyt nok under taket hvis du kjenner primusen din såpass godt at det ikke blir de store stikkflammene. Men vær obs på at med 1 inngang er rømningsveien noe begrenset om teltet skulle ta fyr. Som med all fyring i telt skal du vite hva du gjør ! Som sagt har jeg personlig ikke syntes det er noe problem å fyre primus (Omnifuel) i forteltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også sett noe på dette teltet og lurte på om noen av dere har noen formening om det skulle la seg gjøre å fyre opp primusen i forteltet?

Jeg har fyrt opp primus i teltet selv, men har hatt en litt uheldig opplevelse hvor flammene stod ganske godt opp. Det gikk bra, men jeg har ikke problem med å fyre opp. Spesielt om du bruker gass burde det være enda mindre problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.