Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny nettbutikk?


Miamaria

Anbefalte innlegg

http://seuf.no

- Finner ikke så mye når jeg prøver å google denne. Det står jo kjempeåpningstilbud, så da er den kanskje flunke ny? Jeg bestilte noe der siden det så ut til å bli billigst med denne 25%-rabatten, og det er noen gode tilbud under Outlet. (Selv om man kan undres de førprisene hvis den er så ny?)

 

I hvert fall, jeg bestilte i går morges, i dag fikk jeg bekreftelse på at de behandler min bestilling og jeg skal få produktene innen 10-12 dager. Så vil det vel vise seg hvordan disse funker i praksis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intererssant, prøvde å trykka på kundeserviceknappen, den fungerar ikkje.

Sjekka teltprisane, dei telta som ligg der er enormt overprisa, sjølv med 25% avslag var det ikkje mulig å finne dyrare telt i norske nettbutikkar. Feks Helsport fjellheimen superlight 3 kostar 8000,- (inkl 25%)  her medan det kostar 6000-7000,- i norske butikkar, same for Helsport Dovre. Ikkje uvanleg at førprisen vert skrudd litt opp før salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må bare se seg rundt etter hva man evt. trenger. Jeg fant ikke det jeg skulle ha billigere noen andre steder (var nok derfor jeg kom over butikken i det hele tatt), men jeg så også ting som var dyrere ja. - Akkurat da jeg skulle bestille sleit jeg med å få siden til å fungere i det hele tatt, men det ordnet seg etter en time eller to. Så det varierer kanskje litt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er klarover at det er en Dansk butikk?

"Alle priser i Seuf Outdoor nebutik er oppgitt i danske kroner og inkluderer mva."

 

 

SEUF Outdoor

Falkoner Allé 73B

2000 Frederiksberg

Danmark

Det står på seuf.no at de "endelig har kommet til Norge.", og prisene står oppført i NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så prisen på f.eks Helsport Svalbard 6 var høyere enn Helsports egen nettbutikk selv med 25% rabatt trukket fra, så noen priser må nok justeres...

Men det fine med netthandel er at man kan sjekke prisen på det man skal ha flere steder før "Kjøp" knappen trykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Jeg fikk altså epost 10. juli om at de behandler min bestilling. I dag er det 16. juli, og jeg har fortsatt ikke mottatt epost med trackingnummer på pakken. Så det ser ikke ut til at man bør bestille her dersom man er interessert i å få ting rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering, sendte epost for å sjekke om det kanskje var en epost som var kommet bort. Dessverre.

 

"Dessverre, en av dine bestilte produkter har ikke vært på lager. Derfor måtte vi bestille det fra vår eksternt lager, noe som har forårsaket ekstra leveringstid."

 

Hva det var av "Dersom noe ikke er på lager, kanseller bestillingen på det produktet og send resten." de ikke klarte å forstå, står det foreløpig ikke noe om.

 

Kommer ikke til å anbefale disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid skeptisk til nettbutikker med stort utvalg, men uten at de oppgir hva som er lagervare. Da regner jeg med at de har svært få varer på lager, men satser på å bestille fra leverandør etter hvert som de får bestillinger. Da kan det ta lang tid før man får varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Jeg sendte melding for en time siden om kansellering av ordre. Nå kom det epost om at pakken er sendt, med sporingsnummer og greier. - Og sporingsnr er hos posten i DANMARK så dette blir nok å ta ekstra tid også, ja.

 

Tror nok ikke jeg blir å bestille her så ofte nei. Må nesten beklage at jeg gjorde oppmerksom på dem…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Jeg sendte melding for en time siden om kansellering av ordre. Nå kom det epost om at pakken er sendt, med sporingsnummer og greier. - Og sporingsnr er hos posten i DANMARK så dette blir nok å ta ekstra tid også, ja.

 

Tror nok ikke jeg blir å bestille her så ofte nei. Må nesten beklage at jeg gjorde oppmerksom på dem…

avsender kan stoppe pakka hvis du ikke er inntresert i varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

outnorth har vel lagret sitt i Sverige og sender varer til Norge, Danmark og selvfølgelig Sverige derifra.

 

Tok vel en drøy uke å sende fra Sverige til Danmark da jeg bestilte fra outnorth.dk (til danmark.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo bare sende hvor de vil ifra, men det er ikke ok at de sier det sendes med posten og så linker til norske posten sånn at det ser ut som det sendes innenlands - når det faktisk sendes utenlands ifra.

 

Forøvrig har de beklaget at det tok lang tid før de svarte på henvendelser, de skylder på problemer med eposten.

Hvorfor det ennå ikke har kommet info om pakken i systemet etter 24 timer når det står på sidene deres at det kan ta opptil 12, har jeg ikke fått noe melding om.

 

- Det er rett og slett lite av det som stemmer hos disse her. Bør vel sjekke at de i det minste har trukket riktig beløp, for pakken de ikke skulle sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo bare sende hvor de vil ifra, men det er ikke ok at de sier det sendes med posten og så linker til norske posten sånn at det ser ut som det sendes innenlands - når det faktisk sendes utenlands ifra.

 

 

 

Det står i vilkårene at varene først sendes fra Danmark til den norske "filialen", deretter videresendes til kunden.

I følge de samme vilkårene følger de ikke norsk forbrukerkjøpslov med opptil 5 års reklamasjonsrett, de snakker bare om en to års garanti.

Og skal du returnere en vare må den sendes til Danmark - det betyr svindyr frakt og styr med tolldeklarering. For eksempel koster det kr 408.- å sende en pakke på opptil 3 kg til Danmark.

Dette er ikke en butikk jeg kommer til handle fra, det er bra sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under "spor pakken" ligger det altså link til norsk sporing. Da må man kunne gå ut ifra at det som står i vilkårene skjer før man får pakkenummeret. (Men det er ikke alt du sier står i vilkårene som står der. Bla. at det er retur til Danmark - det står kun under "retur".)

Nei, ingen grunn til å handle her. Derimot en hel rekke grunner til å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha! Som om ikke alt det andre er nok, så når jeg sjekker fakturaen - har de ikke en gang klart å sende alt jeg skulle ha! Er det mulig!

- Dette er så dårlig at det er jo rent latterlig.

(Og man kan jo gjette hva som ikke ble levert - jo, det var selvsagt det som var på knalltilbud under "outlet". Rent lokketilbud, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 

Siste oppdatering er at pakken er kommet - til feil sted. Og det er ikke Posten sin feil, for det ble slett ikke sendt med norske Posten slik Seuf opplyste. Det er kommet med MyPack, til helt feil utleveringssted (Seuf sin feil mest sannsynlig, ikke MyPack). Idioti. Disse kommer jeg aldri til å benytte meg av igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har gått over en uke før jeg har mottatt melding om at varen er ankommet Posten. Det er ganske så håpløst. 

 

Kan vel egentlig bare la pakken ligge på Posten for lenge, så sender de den tilbake og deretter kan jeg bruke angrefristen. Regner med at den fortsatt er gjeldende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått over en uke før jeg har mottatt melding om at varen er ankommet Posten. Det er ganske så håpløst. 

 

Kan vel egentlig bare la pakken ligge på Posten for lenge, så sender de den tilbake og deretter kan jeg bruke angrefristen. Regner med at den fortsatt er gjeldende..

Det kan du, men vær litt obs på frakt-betingelsene. Hentet fra http://seuf.no/customer-service

 

Posten

På ordre under 1000 NOK kommer frakt i tillegg på 49 NOK. Alle ordrer over 1000 NOK er det gratis frakt på. Blir ikke pakken hentet , blir det belastet for 300 NOK ekstra for ekspedisjonsgebyr

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil så velger man utleveringssted selv ved utsjekk.

 

Det burde man, men jeg fikk aldri opp noe valg om det - klart man ikke får opp utleveringsstedene til Mypack når de tror at de sender med Posten…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.