Gå til innhold
  • Bli medlem

Bardunline med refleks - Utskilt


Stig Erik Olsen

Anbefalte innlegg

Annonse

dette kommer til og redde meg for og tryne til høsten/ vinter. 

Aner ikke hvor mange ganer jeg har snubla i mine egne telt barduner. (flau)

 

Stemmer. Noen produsenter leverer barduner i samme grønnfarge som teltet. Veldig dumt og snublefarlig. Oransj, rød eller gul er mye bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Hva er standard tykkelse til bruk på telt? Vurderer å bytte ut bardunene på mitt Wiglo, til en farge som er mer synlig for både oss voksne og spesielt barna som ofte snubler. Ser paracord.no at det er flere tykkelser å velge mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier normalt å være 3mm barduner på de fleste telt, for å spare vekt benytter enkelte telt 2mm.

Vektforskjellen mellom 2 og 3mm er halvparten, en 2mm line veier typisk 2.9g/m og 3mm 5.8g/m.

Hos fjellsport.no får du kjøpt røde 3mm Hilleberg barduner i 25m lengde og strammere til den (husk FF rabatten)

Disse har ikke refleks.

Selv har jeg kjøpt 2mm dyneema og 2mm polyester barduner og strammere hos Clamcleat: www.cleats.co.uk (de er de som produserer Hilleberg strammerne).

Bardunsnorene av 2mm dyneema tåler mer det doble av originale 3mm Hilleberg barduner som i utgangspunktet er veldig sterke . Dette er "Excel racing line" (tau for seiling)

Har også kjøpt 4mm reflekterende gul bardunsnor samme sted, denne er tvunnet litt løsere enn de andre, men kan brukes sammen med strammerne som passer til 3mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.