Gå til innhold
  • Bli medlem

hjelp! jeg vil kjøpe hengekøye!


Anti

Anbefalte innlegg

Har etter en natt i billig banankøye blitt helt frelst, og er klar for å investere. Har surfa nettet og sett på mye forskjellig, men blir ikke helt klok. Har bestemt meg for en med plass til liggeunderlag, ikke underquilt, i tilfelle jeg må legge meg på bakken. Exped sin ergo ser fin ut, mest på grunn av den store tarpen som jeg ser mange andre bruksområder for. Har også fundert litt på draumr, den nye norske, men tror egentlig jeg vil ha en som har tauene den vanlige veien. Har derfor nesten bestemt meg for exped scout combi ul, fordi jeg er veldig fornøyd med de andre expedproduktene mine. Men jeg finner den ingen steder! Har Googla og tråla de nettbutikkene jeg kjenner til, men finner bare den vanlige versjonen, som jeg syns blir litt for tung, sammenlignet med enmannstelt.

Er det noen som kan hjelpe? Enten med en butikk som har den inne, eller tilsvarende køye fra andre produsenter? Ev. fortelle meg hvorfor en annen køye er helt fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en Warbonnet Ridgerunner? Når du kjøper den i dobbellag så kan du stappe en madrass mellom lagene. Bridge hammocks er forøvrig de flateste hengekøyene du kan få tak i. Ta gjerne med tarpen som er spesielt lagd for denne.

 

Selv foretrekker jeg asym hengekøyer, også her kan du får dobbellags som du kan putte madrasser i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengekøyer er for litt spesielt interesserte og når du legger til "UL" så blir det for langt ute for en vanlig butikk til å ha på lager.

 

http://www.exped.com/norway/en/dealer

 

Flust av forhandlere i Norge. Ser at Gammeltorget sport på Gjøvik i alle fall har Scout utgaven, så kanskje en telefon om at her er en kunde om de tar inn en sånn køye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ridgerunneren ser jo veldig bra ut, men med tarp veier den jo nesten like mye som exped scout, som de har på fjellsport til omtrent samme prisen... @Tor Magnus, har du den køya selv? Erfaringer?

Den veier omtrent det samme som Exped Scout Combi UL med med tarp (warbonnets tarp er større) ja, men for å være ærlig så er jeg ikke i den minste tvil om hvilke av de to jeg ville kjøpt. Jeg har ikke en Warbonnet RR selv, men har veldig lyst på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har etter en natt i billig banankøye blitt helt frelst, og er klar for å investere. Har surfa nettet og sett på mye forskjellig, men blir ikke helt klok. Har bestemt meg for en med plass til liggeunderlag, ikke underquilt, i tilfelle jeg må legge meg på bakken. Exped sin ergo ser fin ut, mest på grunn av den store tarpen som jeg ser mange andre bruksområder for. 

Har en Exped Ergo selv og kunne ikke vært mer fornøyd! Man sover veldig flatt i denne køya og har ikke noen problemer med kulde heller i den. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Tarpen?

Nei køya, når du sitter i den og slapper av med tarpen i porch mode og bare eksisterer

 

Ridge Runner er ikke noe særlig å bruke som stol! Med mindre du har beina i bakken som støtte.

Ahh, ok (eller "aggresivt" som auto correct på telefonen forslår når jeg skriver "Ah") - da var det besvart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.