Gå til innhold
  • Bli medlem

Fuel vs Gass


fiskefant

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal på en god ukestur i sommer, har omnifuel hvor jeg som regel bruker Coleman fuel og gass..

Mtp vekt, 2-3 måltider hver dag hvor oppvarming trengs, hva er best å bruke, og hvor mye trengs? 2 mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si. Flere faktorer her. Bruker dere

bål til å lage noe mat eller bare brenner?

Skal dere bare varme vann til real og slikt eller lage ting som trenger litt koketid?

Med å lage gourmet mat så bruker man langt mer gass e

bare for å varme vann.

Skal det bare lages mat eller kokes kaffe etc i tillegg.

Om dere da skal velge fuel eller gass i forhold til vekt kan først regnes ut når man ca vet forbruk.

Selv lever jeg mange dager på en 230 g boks. Men jeg kjører all kaffe på bål og en del av mat laging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel  holde med en liter renset bensin vil jeg tro? Eller så kan du ta med en stor og en liten gassboks.

En liten gassboks (250g) skal hverfall brenne 70 min på max. Si at dere brenner 40min hver dag (kaffe, lunsj, middag). Det blir ca. to dager på en liten boks og ca. 4 på en stor gitt at du ikke brenner på max hele tiden. Bensin og parafin skal vel på papiret ha noe mer effekt enn gass, men tror du vil merke lite til dette i praksis.

 

Et tredje alternativ er 1l renset bensin og en 250g gass i reserve. 

 

Litt vanskelig å si hvor mye du trenger når jeg ikke vet hva slags mat du skal lage. Har du noe som bare skal stå å putre kan du jo bygge opp en slags ovn med litt stein og fyre i den. Røyken holder også mygg/knott unna.

Min erfaring er at jeg bruker mindre drivstoff enn jeg tror (bærer på). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.