Gå til innhold
  • Bli medlem

Veien ved Låmivatnet


bramley

Anbefalte innlegg

Annonse

hei er det noen som har erfaring med anleggsveien som går helt frem til låmivattnet, ikke den som går opp til tunnelen og hytta men på andre siden

Jeg har ikke kjennskap til det selv, men jeg skal dit på tur i slutten av august og starter der selv. Skal du på kajakktur?

Redigerte forresten tittelen på emnet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet ved Låmivatnet da vi padlet Piteelven for tre år siden. Veien var helt grei, vi kjørte den helt til endes og bar ned til vannet. Vannet var ca 30 meter under full vannstand, det kan tappes ned 70 meter. Jeg vet ikke hvor lang bæringa blir i andre enden dersom det er helt nedtappa, for oss gikk det greit.

 

Lykke til  det er en flott tur!

 

EirikW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Veien opp til Låmivatnet er helt grei, men den krever sin bil, hvertfall med tanke på oppakking. Vi hadde to biler som kokte på tur oppover, men det er fullt mulig. Kan også være litt ubehagelig å kjøre hvis det regner eller har regnet. Vi padlet fra Låmi til Tjegelvas og Örnvik, en tur som anbefales!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har nå gått hele veien - både til Låmivatnet fra Ny-Sulitjelma fjellstue - og fra selve Sulis og opp til fjellstuen i går. Veien var svært godt vedlikeholdt - og blir skrapet jevnlig også. Anleggsrbeid og kraftutbygging som pågår.

post-10401-0-15497700-1409859569_thumb.j

Hytta ved Låmi er forøvrig stengt i sommer - tror det var på grunn av vedlikehold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.