Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til fisketur i trøndelagsområde


Elvegris

Anbefalte innlegg

Vi er to kompiser som planlegger en 3-4-5 dagers tur i uke 31 hvor fiske står som hovedmål. Nå har det seg slik at vi ikke har peiling på hvor vi skal dra. Er åpen for både fjell og kanotur. Noen her som har gode tips for område vi bør utforske? Bør helst ikke ligge så veldig mange timer fra Trondheim. Har tenkt på Femunden, men fant ut at det får vi ta en annen gang.

Gode tips motaes med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hva som er mest avgjørende, men mange gode fiskevann på Fosenhalvøya (har ingen konkrete tips, men det går jo å google litt). Røros/omegn, kanskje helst østover, er en fin mulighet også. Aursunden? Kart med fiskearter under "Temadata" finner du på godtur.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takker for mange gode tips. Vi driver og funderer på samsjøen, med kano. Ser også det er noen andre vann i nærheten av den. Noen som har noe erfaring herfra? Feren og Forra i Meråker har vi også vært inne på tanken om, men er litt usikre i disse tider. Temperaturen har vært NOE :-) høy i det siste og kleggen blomstrer.... Ser for oss at oppe på samsjøen er det noe mindre. Vet ikke helt hvorfor vi tenker slik, kanskje høyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Samsjøen i starten av Juli, når det var varmt og stille holdte jeg på å bli spist opp av klegg, noen var så store at jeg trodde det hadde kommet kjempeveps til Trøndelag. Ser du bort i fra det, er det et veldig fint fiskevann med muligheter for bra fangst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.