Gå til innhold
  • Bli medlem

ZPacks Hexamid Solo-Plus - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Etter min erfaring  er det ikke så mye å spare på USPS express mot vanlig USPS økonomi. Kanskje en dag eller to. Det tar likevel opp mot en uke. Med f.eks DHL express 12.00 er det større sjanse for at det faktisk kommer som ekspress ila et par dager. Det koster deretter da  :pirate::D

 

Problemet med USPS er vel at det er posten i Norge som gjør fortollingsjobben og da går det gjerne noen ekstra dager. Jeg har også god erfaring med DHL express, men det var ikke et alternativ fra Zpacks (kunne sikkert spurt om det da, men..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får reservere plass på Blokksberg :)

 

Blir ikke mye bilder av det, @josteink. Underlag, dun og tøy stopper kulda og cuben vet vi er vanntett. Hexamiden i en skikkelig høststorm hadde derimot vært artig å se. Jeg kan i det minste love å ta bilde på nattestid med innendørs belysning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre døgn og 23 timer i lufta (har vel flydd vestover med en ekstra sving innom Sydpolen), er pakken nå i Oslo! Til "importbehandling"... hva nå det er.

 

Da har du den nok om et par uker, med mindre de først sender et brev om at de må ha signaturen din for tollbehandlingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre døgn og 23 timer i lufta (har vel flydd vestover med en ekstra sving innom Sydpolen), er pakken nå i Oslo! Til "importbehandling"... hva nå det er.

 

På posten.no kan du levere ekstra dokumentasjon per fil hvis det er nødvendig. Tror det er en knapp som dukker opp på statussiden til sendingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet min triplex litt i forrige uke. I omtrent vindstile vær måtte det jo bare fungere bra. Sov med døren åpen som vist på bilde nesten hele natten.Utrolig flott å ligge i teltet å se det vakre heilandskapet utenfor døren. I 5-6 tida kom vinden fra den andre sida, så da lukket jeg igjen. Triplex har den store fordelen at den har to innganger slik at da kan åpne opp på motsatt side. Triplex har og  rikelig plass til en person. 

Den oppmerksomme leser vi se på bildet at det fungerer utmerket og steke egg og bacon på en caldera sidewinder ti-tri :-), noe jeg har gjort endel.

post-13071-0-57185200-1409561233_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet min triplex litt i forrige uke. I omtrent vindstile vær måtte det jo bare fungere bra. Sov med døren åpen som vist på bilde nesten hele natten.Utrolig flott å ligge i teltet å se det vakre heilandskapet utenfor døren. I 5-6 tida kom vinden fra den andre sida, så da lukket jeg igjen. Triplex har den store fordelen at den har to innganger slik at da kan åpne opp på motsatt side. Triplex har og  rikelig plass til en person. 

Den oppmerksomme leser vi se på bildet at det fungerer utmerket og steke egg og bacon på en caldera sidewinder ti-tri :-), noe jeg har gjort endel.

Det der likte jeg..... men 600 dollars (kr 3700 + frakt etc) for Duoplex er litt mye nå tror jeg (trenger ikke Triplex)

Tror du det står i litt vind ? Står at det er "360° storm protection" - hva legger de i storm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der likte jeg..... men 600 dollars (kr 3700 + frakt etc) for Duoplex er litt mye nå tror jeg (trenger ikke Triplex)

Tror du det står i litt vind ? Står at det er "360° storm protection" - hva legger de i storm ?

 

Storm på engelsk er kraftig regnvær, ikke vindstyrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull i Tollen...

 

"

Hei

 

Sendingen veier kun 3 kg ut fra faktura kan se det ut til at dette er flere sendinger.

Har du sendingsnr på evt de andre pakken / ene

 

MVH

Postfortolling

"

 

Posten tror visst ikke det er mulig å få en pakke med telt, ryggsekk og regntøy til å veie under 3 kg. Voldsomt hvor mye styr det skal være med ultralett utstyr...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm på engelsk er kraftig regnvær, ikke vindstyrke...

Umm....ok, er ikke ubetinget enig, men kjøper den for enkelhets skyld :D

 

....men de skriver dette om ZPacks Hexamid™ Solplex Tent:

The SolPlex is a comfortable tent for one hiker. It has a solid  30" x 90" sewn in bathtub floor, a tall entryway, and storm doors for 360° rain protection.

Underlig da at de andre teltene har Storm protection og ikke rain protection ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.