Gå til innhold
  • Bli medlem

MLD silnylon trailstar - Utskilt


koffar2

Anbefalte innlegg

Annonse

@koffar2

 

Valgte silnylon, da cuben ikke egner seg veldig bra for trailstaren. Trailstaren kan settes opp på flere forskjellige måter, og da endrer vinklene i materialet seg. Cuben kan ikke strekke seg, så trailstaren står kun perfekt i en "lav mode" ved bruk av cuben. MLD "nærmest" fraråder cuben på sine hjemmesider. Eneste argumentet er lavere vekt. Cuben egner seg godt for 1 stangs telt som kun skal settes opp i en konfigurasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp min Trailstar, etter 11 ukers venting.

Jeg har kun fått slått den opp og prøvd den i nærheten av huset, da kun med "Ground cloth" fra MLD.

For meg så virker denne veldig lovende og dagen dette ble gjort blåste det også rimelig friskt, uten at vinden var noe problem.

 

Jeg bestilte innertelt fra Oookworks nå i helgen.

Siden jeg kommer til å bruke det en del med min bedre halvdel, gikk jeg for Oooknest 2, med litt endringer i funksjonalitet og materiell. 

Utrolig god service fra Sean som driver det.

 

Bare åtte uker med venting da   :geek:

 

På soloturer kommer jeg enten til å bruke "Ground cloth" og myggnetting over hodet, eller med MLD Bug Bivy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RuneH

 

Har tidligere brukt MLD bug bivy og Borah bivy, men kjøpte for ikke lenge siden Trailstar innertelt med cuben bunn fra MLD.

Har ikke fått prøvd ut innerteltet enda.

Kommer nok til å bruke bivy utenom værste insekts sessong

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så få MLD produkter i Norge at vi burde vel heller ha en egen MLD tråd, heller enn Trailstartråd :-)

 

Venter spent på min cuben duomid. Tenker jeg kommer til å kjøre MLD innertelt når vi er to, og MLD bug bivy når jeg er alene. Har nesten alltid med en bok som jeg leser i på kveldene, og med bare myggnett over hodet så synker komforten såpass kraftig at vektgevinsten går bort i spinninga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RuneH Ja, en turkompis og jeg lekte oss litt med ulike oppsettsvarianter med min TrailStar (TS). Satte opp som på ditt bilde, med den forskjell at vi kun brukte to staver i front.

 

Fordelen med TS i silnylon, er at oppsettsmulighetene er mange; alt i fra lavt og tett mot bakken (stormkonfigurasjon) til luftig godværsvariant, som her: 

post-236-0-15296300-1404382783_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp min Trailstar, etter 11 ukers venting.

Jeg har kun fått slått den opp og prøvd den i nærheten av huset, da kun med "Ground cloth" fra MLD.

For meg så virker denne veldig lovende og dagen dette ble gjort blåste det også rimelig friskt, uten at vinden var noe problem.

 

Jeg bestilte innertelt fra Oookworks nå i helgen.

Siden jeg kommer til å bruke det en del med min bedre halvdel, gikk jeg for Oooknest 2, med litt endringer i funksjonalitet og materiell. 

Utrolig god service fra Sean som driver det.

 

Bare åtte uker med venting da   :geek:

 

På soloturer kommer jeg enten til å bruke "Ground cloth" og myggnetting over hodet, eller med MLD Bug Bivy.

Tror du skal lese gjennom denne linken/tråden (mulig den trenger innlogging).

 

http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/forums/thread_display.html?forum_thread_id=89333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken

 

Tror du skal lese gjennom denne linken/tråden (mulig den trenger innlogging).

 

http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/forums/thread_display.html?forum_thread_id=89333

 

 

Takk for linken.

Dette har gått meg hus forbi. Jeg har nok sett meg litt blind på all den positive tilbakemeldingen,slik at jeg har gjort litt for slett research selv.

 

Jeg forhørte meg også først hos bearpawwd, men fikk bedre inntrykk av Sean, da han var mye mer i møtekommende og hjelpsom med endringer og løsninger enn f.eks bearpawwd.

 

Ut i fra bildene hans på hjemmesiden så ser det jo ut som har har utrolig høy standard på varene han leverer.

 

 

Men frister ikke å vente i to år på innerteltet, især ikke når jeg nå leser om blandet kvalitet på det han leverer nå.  :geek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del brukere her som har dårlige erfaringer også.

http://www.fjellforum.no/topic/31496-golite-shangri-la-3/?hl=oooknest#entry287256

Finnes andre tråder også (søk på oookworks)

 

Men når sant skal sies så lager han de beste innerteltene for MLD telt.

Jeg hadde lyst på et fra han, men valgte MLD nettopp pga. alt det negative som er skrevet.

 

En av grunnene til at jeg ikke bestilte til duomiden min fra MLD, er at jeg har lyst på et som ikke er laget i ren netting fra Oookworks.

Planen var å bruke Duomiden som vintertelt. Håper at det blir bedre etterhvert evt. at noen andre begynner å lage noe som er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forhørte meg også først hos bearpawwd, men fikk bedre inntrykk av Sean, da han var mye mer i møtekommende og hjelpsom med endringer og løsninger enn f.eks bearpawwd.

 

 

Jeg har to produkter fra Sean: innertelt til duomid og sl-3. Begge er topp. Har også et mesh-innertelt (pyranet 1 tror jeg) fra bearpaw som er virkelig kleine greier sammenlignet med det Sean produserer. Oookworks er helt klart best på kvalitet og funksjon, *men* det er jo helt umulig å vite når man får noe fra ham, og man betaler ved bestilling så vidt jeg husker, så jeg ville ikke bestilt noe før han ble mer forutsigbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å la tvilen komme Sean til gode, og lot min ordre stå.

Dette på grunn av at min erfaring med Sean så langt, er langt over servicenivå jeg har fått andre plasser.

Han er hjelpsom, imøtekommende og svært hyggelig. Og i motsetning til det jeg har hørt av andre, så har jeg alltid fått svar på alle mine henvendelser, raskt.

Både før, under og etter ordren ble plassert.

Jeg var veldig skeptisk i går og vurderte å avlyse hele ordren.

Men jeg konfronterte Sean med min mildt sagt sterke skepsis for å høre hans versjon av det.

Svaret jeg fikk av han og videre korrespondanse gjør at jeg vil ta sjansen og venter på innerteltet.

Om jeg gjør det rette her, vil jo tiden vise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å la tvilen komme Sean til gode, og lot min ordre stå.

Dette på grunn av at min erfaring med Sean så langt, er langt over servicenivå jeg har fått andre plasser.

Han er hjelpsom, imøtekommende og svært hyggelig. Og i motsetning til det jeg har hørt av andre, så har jeg alltid fått svar på alle mine henvendelser, raskt.

Både før, under og etter ordren ble plassert.

  :thumbsup: Har aldri hatt noe med Sean å gjøre, men dette er stort sett det jeg alltid opplever når jeg handler/ prater med Amerikanere både på nett og face to face - servicenivået er et helt annet enn vi er vant til her på berget. Det er akkurat som om de ønsker at kundene skal prate bra om dem og komme tilbake og handle mer senere. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

@gauperaa

Er det dette du har? Er på grensen til å bestille til tross for alle problemene. Hvor lang tid tok det før du fikk det, og når fikk du det til slutt?  :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har denne: http://oookworks.com/duomid_ripstop.html. Husker ikke hvor lang tid det tok for det er noen år siden nå, men det var en stund. Uansett så kan du ikke basere kjøpet på de ventetidene jeg hadde for det var i den perioden hvor han slet med depresjon såvidt jeg husker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbsup: Har aldri hatt noe med Sean å gjøre, men dette er stort sett det jeg alltid opplever når jeg handler/ prater med Amerikanere både på nett og face to face - servicenivået er et helt annet enn vi er vant til her på berget. Det er akkurat som om de ønsker at kundene skal prate bra om dem og komme tilbake og handle mer senere. :D

Sean /Oookworks holder vel til på køllaholmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.